Ngn som hört talas om Violet Audio?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Ngn som hört talas om Violet Audio?

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-06 12:43

Tjuvade åt mig den sedvanliga bunten kataloger på Frithiofs Musik i Uddevalla (4sound) och fann i Polysonic-katalogen att de säljer Violet Audio ADP61 för 13695:-, en manick som med fördel funkar som hembioprocessor och försteg. Den verkar kunna det mesta, förutom att den tar in bara 5.1 analogt. Det verkar stödja alla förekommande bioljudsformat. Jag iaf tycker det verkar lukta klipp.

Bild

http://www.violetaudio.com/adp61.htm

Är det ngn som känner till märket?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
ptr

Inläggav ptr » 2006-10-06 13:40

Trodde för ett ögonblick at dom kunde vara en spin-off på micktillverkaren Violet Design (Som i sin tur är en spinn-off efter en kontrovers med micktillverkaren BLUE.). Men icke, så jag har inget att bidra med, såg att dom hade huvudkontoret "Down Under", finns mycket okänt på den kontinenten...

/ptr

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-10 11:14

Jag bumpar tråden igen utifall ngn missat den.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-10-10 13:53

Violet importeras av Polysonic AB, som importerar mestadels prylar för musiker. De ger ut en blaska som medföljer MM (Musikermagasinet) ibland. Kolla mer detaljer på www.polysonic.com.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-10 14:41

Johan:

Jo, det var där jag hittade den. Brukar nypa åt mig Musikerguiden när jag besöker Frithiofs Musik. Priset på processorn tyckte jag verkade intressant med tanke på att motsvarande kostar som billigast runt 20kkr (Primare, Arcam etc).
- Carlsson Illuminati -

Återgå till Köpråd