Hörlursförstärkare till datorn

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

les

Hörlursförstärkare till datorn

Inläggav les » 2006-11-16 02:17

Jag köpte för ett tag sen ett par Sennheiser HD 555 för att använda när jag datorerade, men på grund av väldigt smart utformad 3.5mm-adapter i kombination med ännu smartare utformat chassi får jag inte in hankontakten hela vägen, vilket gör att den trillar ur bara man råkar komma åt sladden lite lätt. Volymen blir dessutom en aning för hög ibland även om jag justerar den till lägsta möjliga i min kreativa volymkontrollpanel.

Så, jag är alltså ute efter en hörlursförstärkare med volymkontroll. Vad gäller pris så går smärtgränden ungefär vid 1 000 riksdaler, men om det skulle vara absolut nödvändigt så kan jag sträcka mig några hundringar över det.

Användarvisningsbild
CJNE

Inläggav CJNE » 2006-11-16 09:37

Kan du tänka dig att löda ihop en byggsats så finns det mycket att välja på.
Jag har gjort en http://tangentsoft.net/audio/pimeta/ som jag är väldigt nöjd med.

Färdiga har jag dålig koll på men det har nog andra här.

Välkommen hit!

Användarvisningsbild
Klenkar

Inläggav Klenkar » 2006-11-16 22:51

Corda Porta USB, med inbyggd DAC. Kopplas direkt till USBn.
Mkt praktisk och den fungerar även som portabel hörlursstärkare. Den är faktiskt mkt bättre än Creeken(OBH-11) jag hade förut!!

Bild
Bild
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

les

Re: Hörlursförstärkare till datorn

Inläggav les » 2006-11-22 19:22

Klenkar: Låter utmärkt. Räcker strömmen den får från USB-porten för att det ska låta okej, eller bör man ha en extern strömkälla? Och hur stor är risken att åka på moms när man importerar?

Användarvisningsbild
Klenkar

Inläggav Klenkar » 2006-11-22 19:57

ingen risk! Den Tyska är ca 16%, priset är inkl frakt 220 euro.
Har inte provat, men den får 10v av USBn och det räcker till. Dock rekommenderar tillverkaren 28v för optimalt ljud.
dd
Bild
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Återgå till Köpråd