MOSFET-Bipolärt

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Aake_GBG

MOSFET-Bipolärt

Inläggav Aake_GBG » 2007-02-11 02:58

Gick på byn härförleden och hittade en DVD med CREAM last concert där Jack Bruce hävdade att han haft bla Bach som inspiration i sitt basspel. Har sedan tidigare någon cantat ( BWV 80, BWV 147 ) framförd av The Bach Ensamble som inte imponerat. DECCA har haft den goda smaken att generera en CD med titeln ESSENTIAL BACH, 466 465-2.
Otroligt förnöjsam mix där DECCA verkligen visar att de har en skatt av upptagningar som få kan utmana.
Satt hemma hos en god vän och beklagade mig lite över att riggen hemavid lät lite "mekanisk", detta på väg hem efter inköpet av " The Essential". Har nyligen bytt ut ett MOSFET slutsteg mot ett Bipolärt och har kanske lite skavsår i mina öron( Bladelius/McIntosh)?. Allting föll på plats och mina B&W fick verkligen visa vad de är bäst på, nämligen akustiska instrument och en upplevd låg distorision där nyinköpet fick första parkett. Har haft planer på att byta min Meridian 588 mot en McIntosch dito men tvekar i detta nu? Erfarenheter & råd ???
Aake

Återgå till Köpråd