15" bass element

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
boethius

15" bass element

Inläggav boethius » 2004-05-09 23:06

Hej

Detta är kanske inte en direkt hi-fi fråga men den faller definitivt inom området köpråd och musikanläggningar.

Nu är det så att jag har lånat en vänns Jamo 365 D till en lyckad fest och ena bass konen har spruckit från dammkappan ut till ramen, ett fint jack. Hur detta hände kan bara förklaras av att
1 den gick sönder pga av att dom stod på golvet och någon trampade in konen,
2 transporten kunde ha skadat dom,
3 förstärkaren klippte flera gånger och det var inga proffs som stod vid skivsammlingen (jag tror ej att den kunde levrera tillräckligt med effekt).
Givetvis är det ju möjligt att tejpa/limma från insidan, men det är ju mera en fråga om princip och att jag återställer den i sitt ursprungliga skick.

Alltså är då frågan om det är någon som vet vart man kan få tag på ett 15" element som skulle kunna passa?

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 16006EDEA3
(ursäkta holländskan, hittade inga bättre sidor)

Jag tackar så mycket i förväg.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2004-05-10 00:00

Vet inte men bästa skulle nog vara att hitta ett par beg. Är detta samma månne?

http://www2.blocket.se/view/2430263.htm?l=0&c=1&city=0

T

Användarvisningsbild
boethius

Inläggav boethius » 2004-05-10 00:05

Jo, had tänkt ringa personen i fråga, det vore ju helt klart bäst. Men den 18 va ett tag sedan, så jag tvivlar nog mycket på att dom finns kvar.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2004-05-10 00:11

Det kan vara svårt att få fram ersättningselement. På JAMO kanske de kan sälja ersättningselement men de brukar inte vara så billigt. Även om man får fram ett element med samma parametrar som originalelementet är det svårt att på det att passa perfekt.

Ring och kolla. Såg ett par till på blocket men han ville tyvärr ha mer stålar.

T

Återgå till Köpråd