Naqref™ skrev:Bill50x skrev:Naqref™ skrev:Min K5 tyckte jag verkligen saknade liv.
I vilken tonarm, skivspelare och RIAA-kombination då?
/ B
Linn Basik -> NAD3020i
Detta låter ju som en bra kombination, varför bytte du?
Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:Bill50x skrev:Naqref™ skrev:Min K5 tyckte jag verkligen saknade liv.
I vilken tonarm, skivspelare och RIAA-kombination då?
/ B
Linn Basik -> NAD3020i
Naqref™ skrev:Behövde pengar, gick mer och mer över till cd och fixade mer baskapabelt system som 3020in inte klarade av.
Richard skrev:Audio technica AT 95 låter sjukt bra för pengarna ( 400 :- )
Det är svårt att hitta något entydigt bättre under 1500:-
Köp några stycken!
subjektivisten skrev:Har upptäckt en rätt intressant sak mellan OM40 och min gamla MC-10 Supreme. Men återkommer efter en god natt sömn.
Vee-Eight skrev:Ngn som testat Ortofon 540 mkII? Eller ngn annan ur 500-serien?
subjektivisten skrev:Det enda negativa med OM40 jag hittills upplevt är att vissa knäpp blir jobbigare. Högre och störande. Undrar varför?
subjektivisten skrev:Nja, det kanske är inställningar. Har inte möjlighet att ställa VTA på min rega arm (än). Tror inte det är något fel på riaan, men det får vi snart svar på annars, då en ny riaa är på gång
boyafraid skrev:nån här som har erfarenhet av deons pickuper och vill dela med sig?
tänkte köpa något nytt, och av de flesta recensioner att döma låter det som om de överensstämmer bra med mitt vinyl-ideal, d.v.s en massa gung på bekostnad av steril återgivning
boyafraid skrev:rent intuitivt vill jag ha denons 304-pickup (tror jag den heter) mest för att den är helt i guld![]()
den kostar väl däremot uppåt tretusen, så den får inte plats i den här tråden riktigt
men dl 103 brukar ju annars tas upp som en rolig pickup, och den ligger runt 1500:-
manw skrev:Alltså: var kan man köpa Audio Technica AT 95 för ca-priset 400 :- över disk i Stockholm?
Eller i andra hand, lämplig Svensk postorder?
manw skrev:Joo, Svalander har en hel del på hyllan, tråkigt bara att han alltid är dyrast. I det här fallet så är han bara 75:- dyrare än vad jag såg att man kunde köpa den för i Göteborg över disk, så i pengar räknat är det ju en struntsumma, men dyr är Svalander...
boyafraid skrev:rent intuitivt vill jag ha denons 304-pickup (tror jag den heter) mest för att den är helt i guld![]()
Jax skrev:Jag har AT95E i en Project med regaliknande kolfiberarm. Jag tycker den är helt OK med tanke på priset, kanske något svag bas men det beror nog snarare på att den är lite för styv till den armen.
manw skrev:Ajdå, jag som tänkte köpa en sådan till min Thorens 166MkII, som har just en lätt tonarm :-/
Jax skrev:du kan prova att öka armens rörliga massa med en tyngd mellan puppa och hus... Om armens ursprungliga rörliga massa är känd kan man räkna ut hur stor vikten ska vara.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster