Richard skrev:Tack för ditt inlägg, matereo!
Du visar ju genom ditt inlägg att du inte är någon duvunge inom hifi och fastän du tycker annorlunda än undertecknad förstår du, som det verkar, det jag skriver.
Vi drar dock helt olika slutsatser av det vi talar om.
Själva essensen av det jag vill få fram, kan kanske sammanfattas såhär:
" En Hifikomponent kännetecknas av sina tillkortakommanden, inte dess förtjänster "
Detta låter som dogmatik, men är lika korrekt som att säga att 2+2 är 4!
Då jag insett det, och dragit konsekvensen av det ( enkel logik, kan tyckas ) har detta, för mig, lett till en totalt ändrad hifisyn på sistone.
Då jag, tillslut, förstod att apparaterna inte är intelligenta eller musikaliska, efter år av indoktrinering från hifibranchens olika avkrokar, föll polleten ner.
V.H. Richard.
Tack själv för ett intressant utbyte! Jag är i stort sett med dig här. Man ska inte ha en övertro på vad andra säger och påstår utan grund. Alla har vi "vår egen"resa att göra med olika erfarenheter och olika mycket kunskap. Det viktigaste är att gräva där man står, att inte städigt börja om där andra med sin erfarenhet och personliga syn säger åt en. Det är med egna tillförskansade(man ska givetvis lyssna på andra) kunskaper, erfarenheter och upplevelser som man bäst undviker att bli påprackad massa trams av handlare och får sin egen upplevelse stympad för att man inte väljer själv.
Hilsen! Matereo.