Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Jag anser att B&O är bra prylar som både presterar och är estetisk. Sen kan jag anse att för samma pengar får jag bättre ljud med andra saker men det är en anna femma. Det är iaf inte dåliga leksaker på nått vis. Kan dock tro att andra här har andra åsikter på vetabästivärldenfaktiskt.se
Johan_Lindroos skrev:Däremot var det väl bara en person vill jag minnas, som tyckte att någon högtalare som BeO lanserat var världens bästa.Och det var väl det som det var väldigt få som höll med om...
Rain skrev:Johan_Lindroos skrev:Däremot var det väl bara en person vill jag minnas, som tyckte att någon högtalare som BeO lanserat var världens bästa.Och det var väl det som det var väldigt få som höll med om...
Visserligen men nästan ingen av dessa hade lyssnat på högtalarna.
Sen kallade jag Beolab5 världens kanske bästa serietillverkade högtalare och sett till konstruktionen så har jag nog inte fel, finns knappast någon serietillverkad högtalare som låter bättre eller har en mer avancerad teknisk konstruktion speciellt inte i den storleken..
Rain skrev:Johan_Lindroos skrev:Däremot var det väl bara en person vill jag minnas, som tyckte att någon högtalare som BeO lanserat var världens bästa.Och det var väl det som det var väldigt få som höll med om...
Sen kallade jag Beolab5 världens kanske bästa serietillverkade högtalare och sett till konstruktionen så har jag nog inte fel, finns knappast någon serietillverkad högtalare som låter bättre eller har en mer avancerad teknisk konstruktion speciellt inte i den storleken..
Johan_Lindroos skrev:Rain, ja det var du ja som tyckte den var "världens bästa", nu minns jag. Var det ett kanske inlagt också, det minns jag inte? Men nu säger du "kanske" i alla fall.
Piotr skrev:
Jag vill minnas att 4-5 pers hade lyssnat på dessa..
I min mening finns det gott om serietillverkade högtalare som låter bättre. Att den har (i ditt tycke) avancerad teknisk konstruktion betyder ju inte någonting för prestandan. Tekno-mumbo-jumbo kan ju imponera men i slutändan är det ju prestanda som gäller. Sometimes less is more! :
Phloam skrev:För att svara på frågan i första inlägget:
Problemet för B&O är att även om de skulle råka göra världens absolut bästa högtalare så skulle riktiga hifi-proffs sparka bakut när de blir tvungna att betrakta B&O som ett "riktigt" audiofil-märke
phloam skrev:För att svara på frågan i första inlägget:
Problemet för B&O är att även om de skulle råka göra världens absolut bästa högtalare så skulle riktiga hifi-proffs sparka bakut när de blir tvungna att betrakta B&O som ett "riktigt" audiofil-märke
Klart högtalarens tekniska konstruktion påverkar prestandan
finns knappast någon serietillverkad högtalare som låter bättre eller har en mer avancerad teknisk konstruktion
och när det gäller BL5 så är den tekniska konstruktionen och det ljudliga resultatet nog oöverträffbar iaf i prisklassen under en halv mille.....

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster