Om vi säger att jag skulle vilja streama allt möjligt ljud, som från Youtube-filmer eller liknande, fungerar en squeezebox då eller finns det andra lösningar som kan passa?
/Niclas
Moderator: Redaktörer
niclas skrev: Men jag gissar på att man endast kan streama "mp3-ljud" och inte ljud från filmer eller youtube-sändningar?
Svante_inaktiv skrev:Alltså jag har ju aldrig sett en Squeezebox i verkliga livet, men är det inte så att DEN hämtar ljudet från en server på nätverket? Att man alltså inte kan sitta på en dator och använda SB som ett ljudkort?

niclas skrev:Hittade en apple-variant på mitt problem. Airport express! Verkar riktigt bra även om jag inte fördjupat mig i exakt hur den funkar och vilken prestanda man får.. Har ju optisk utgång för ljud vilket kan vara elegant.![]()
Koffe skrev:niclas skrev:Hittade en apple-variant på mitt problem. Airport express! Verkar riktigt bra även om jag inte fördjupat mig i exakt hur den funkar och vilken prestanda man får.. Har ju optisk utgång för ljud vilket kan vara elegant.![]()
Enligt min personliga åsikt den näst bästa lösningen. Allvarligt - Airport express är en superelegant lösning. Men man måste ha datorskärmen för att välja låt... och så var det det där med iTunes.
PS. Jag har flera kollegor som är supernöjda med sina Airport express-lösningar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], pna och 9 gäster