Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Du har inte talat om vad den ska användas till.
Vad ska den förstärka och vad ska den driva ?
Nefilim skrev:Jag har lagt ut en annons på mina Vincent SP-992 monoblock på Hifimaggan och fått 10 intresserade köpare.
Merlin skrev:Nefilim skrev:Jag har lagt ut en annons på mina Vincent SP-992 monoblock på Hifimaggan och fått 10 intresserade köpare.
Får jag fråga, varför säljer du Vincent stärkarna?
Nefilim skrev:Merlin skrev:Nefilim skrev:Jag har lagt ut en annons på mina Vincent SP-992 monoblock på Hifimaggan och fått 10 intresserade köpare.
Får jag fråga, varför säljer du Vincent stärkarna?
Det blir för varmt i rummet. De drar för mycket ström. (370W/steg)
Även på tomgång...
meanmachine skrev:16kg.
150w 20-20 lägsta
Dunder som är i krellklass.
Har gjort affär med repsam själv vid två eller tre tillfällen med lyckat resultat. Är själv sugen på denna apparat som är en krelldödare enligt mig.
Nefilim skrev:meanmachine skrev:16kg.
150w 20-20 lägsta
Dunder som är i krellklass.
Har gjort affär med repsam själv vid två eller tre tillfällen med lyckat resultat. Är själv sugen på denna apparat som är en krelldödare enligt mig.
Men strömkapaciteten då?
The PLINIUS 8150 Integrated Stereo Amplifier belongs in the ranks of the High End. Its relatively compact dimensions and unpretentious attractiveness belie the 150 watts per channel (into 8 ohms) lurking beneath the hood. The heat rising from the chassis does give a hint to the pure Class A lineage of its larger SA Series siblings. The 8150 is not, however a Class A design but is of the AB orientation that runs Class A for the first few watts only. Still, you'd better keep a pair of potholders handy if you intend to move it shortly after powering off.
meanmachine skrev:Hmmm kanske inte nått för dig ändå.
The PLINIUS 8150 Integrated Stereo Amplifier belongs in the ranks of the High End. Its relatively compact dimensions and unpretentious attractiveness belie the 150 watts per channel (into 8 ohms) lurking beneath the hood. The heat rising from the chassis does give a hint to the pure Class A lineage of its larger SA Series siblings. The 8150 is not, however a Class A design but is of the AB orientation that runs Class A for the first few watts only. Still, you'd better keep a pair of potholders handy if you intend to move it shortly after powering off.
Nefilim skrev:Ragnwald skrev:Du har inte talat om vad den ska användas till.
Vad ska den förstärka och vad ska den driva ?
Ska förstärka signalen till mina högtalare. Mina Klipsch RF-7.

IngOehman skrev:garanterar en utnivå vid 32 Hz om minst 99 dB och 102 dB
Eller så ska man sluta extrapolera siffror ur broschyrer...
Nefilim skrev:Vad jag erfarit när det gäller förstärkare till denna högtalare, är de kräver en stark förstärkare. Jag har provat bl.a Audio Research VT 100 rörstärkare t.ex. När denna var inkopplad blev basen luddig och blöt. (Eller hur ska jag uttrycka det?)
Även diskanten blev vass och lite otrevlig.
Med Doxa 70 SE, en liten potent förstärkare med 70 W effekt, men med en rejäl nätdel blev det rejäl kontroll.
Mina nuvarande Vincentblock funkar även dessa utmärkt.
Jag har även provat ett par andra förstärkare i den lägre prisklassen.
Jag kan inget om tekniken, men jag använder öronen.
Men visst kan det handla om hörfel från mig.
Så ser en mätning ut.
lasselite skrev:IngOehman skrev:garanterar en utnivå vid 32 Hz om minst 99 dB och 102 dB
Njaa, 96 dB kan det väl bli (±3dB Om man mäter känsligheten vid toppvärde, och basen vid -3dB) Men 96dB vid 1W effekt! Så kan man peta in 250W och om den håller vad siffrorna lovar... så får vi ~120dB @ 32Hz (eller?)
Någon som vill prova![]()
Eller så ska man sluta extrapolera siffror ur broschyrer...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster