Jo då! Tack för tipset! Nu ska jag ner till Pressbyrån och köpa Molten.Ronnie skrev:Reference Audio har många lurar om man vill göra ett stortest på stan. Fast Focus kanske inte är Stockholm-it?
Moderator: Redaktörer
philip skrev:k271 studio kostar 1495 i sverige nu för tiden så det är ingen jätteskillnad.
RogerGustavsson skrev:IngOehman skrev:Nej, den är inte utgången. Den som är utgången är den som egentligen är/var min favvolur (och den nämnde jag inte vid namn).
Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, men jag förstår vad jag menade även när jag går tillbaka om läser det en gång till.![]()
Vh, iö
Det var ju jag som missade innehållet i parentesen... Jag gissar att din favorit är av KOSS fabrikat!
IngOehman skrev:RogerGustavsson skrev:
Det var ju jag som missade innehållet i parentesen... Jag gissar att din favorit är av KOSS fabrikat!
Nej, det är faktiskt en lur som Creative Labs gjorde en kort tid för några år sedan. Den utgick och byttes av oförklarliga skäl ut mot en lur som var vansinnigt mycket sämre.![]()
Vh, iö
Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?woland skrev:Jag har två lurar, dels Sennheiser HD600, och dels AKG271. Nöjd med båda. Sennheiser bekvämare och svalare att bära(öppen lur som kräver tyst omgivning). AKG271 fortfarande bekväm men lite varmare. Går att ha som hörselskydd när du kör vinkelslip.
AKG:n är rubustare byggd och mer fältmässig. Bättre kabel/kontakter.
Vill inte rangordna dem ljudmässigt. Dagsformen får avgöra valet av lur.
Mvh
focus skrev:Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?
Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?
Ticke tack! Ang tungdrivet, så har jag fått för mig att min Benchmark dac1 har bra lurförstärkare, allt annat jag har hemma låter grått och platt i jämförelse. Squeezeboxens lurförstärk. tycker jag inte, rent subjektivt, hänger med alls. Jag bara utgår från att dac1 orkar med lite tyngre laster. Nån annan som lyssnat på Benchmarks hörlursförstärkare?Koffe skrev:Jag är en jobbig djävul och pekar på min blogg:
AKG - Syskongräl. Jag testar AKG K271s, K601 och K701.
HD25 är min favvo-hörlur bland de som man skulle kunna tänka sig att använda på stan. Dock har jag tyckt att de är liiite för dyra för att använda som bruks-lur till mp3-spelaren. Jag tror dock att du skulle uppfatta K 601 och K701:orna som klara förbättringar i förhållande till HD25:orna. Liten varning är dock på plats - K 601 och K 701 (och de dyrare Sennheiser modellerna?) är väldigt trögdrivna. De funkar dåligt i många hörlursuttag.
Det är kul med lurar! Lycka till!
focus skrev:Squeezeboxens lurförstärk. tycker jag inte, rent subjektivt, hänger med alls.
Koffe skrev:De är öppna - det låter som om du har en radio-apparat på huvudet.
Emma säger iof att hon störs mindre av dem än tex Koss Porta Pro (jag har lurar på mej när vi ligger och läser i sängen på kvällarna) - helt enkelt för att läck-ljudet låter bättre. Hon kan faktiskt lyssna på låtarna - inte bara lite högfrekvent slask.
Ticke tack! Ang tungdrivet, så har jag fått för mig att min Benchmark dac1 har bra lurförstärkare, allt annat jag har hemma låter grått och platt i jämförelse.