Nya hörlurar

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Dplz

Nya hörlurar

Inläggav Dplz » 2008-01-23 19:14

Planerar att ersätta mina gamla Sennheiser PX200 med ett par nya slutna hörlurar eller öronpluggar. Det är viktigt att ljudet inte läcker ut eller in speciellt mycket. Hade tänkt att använda hörlurarna med en mp3-spelare (Cowon D2) och vill undvika att behöva släpa med hörlursförstärkare. Hörlurar som är någorlunda portabla (gärna ihopvikbara) är naturligtvis en fördel. Hade tänkt mig något i prisklassen 500-1000kr.

Skulle vilja ha lite tips och råd på hörlurar som ni tror skulle kunna vara intressanta för mig.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Basil

Inläggav Basil » 2008-01-25 20:56

Jag har hört mycket gott om AKG 518 dj, men har dock inte lyssnat på dem själv. :)

De är både slutna och ihopfällbara, så de passar ju bra in på dina önskemål. Runt 500:- tror jag man kan få dem för.

//Magnus

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2008-01-25 21:04

Jag har AKG K27i och använder dem på jobbet. I princip inget ljud läcker ut. En positiv bieffekt är ju att jag kan skruva upp rejält så att jag slipper höra kollegornas (delar rum med två personer) telefonsnack.

Jag uppfattar dem som att de har en liten höjning i basregistret, runt 80-120 Hz, så det kanske är en discolur? Nu lyssnar jag iofs mest på klassiskt och electronica men tycker ändå att den är kanon.

Den har två skumgummikuddar som vilar mot hjässan och kan bli lite jobbiga om du "spänner" luren för hårt. Bara du tänker på detta så sitter de finfint.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=87091

EDIT: ändrade modellen för jag har en guldfisks minne. :oops:

Användarvisningsbild
Dplz

Inläggav Dplz » 2008-01-25 21:10

Tack för tipsen! Har funderat lite just kring AKG 518 dj ett tag. Både den och föregångaren tycks vara populär. Låter som att den har de egenskaper jag kräver. Kanske får leta upp något ställe att provlyssna lite eller så chansar jag.

Återgå till Köpråd