Vilken MD walkman ska jag köpa?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Nagrania

Vilken MD walkman ska jag köpa?

Inläggav Nagrania » 2004-08-24 20:53

Vi behöver en MD walkman för att kunna spela in föreläsningar. Vi vill sedan kunna spela över materialet snabbt via USB till datorn. Jag har tittat på Sony´s digitala fickminnen men tycker inte att det är något att satsa på. Vi har jämfört fickminne med MD walkman där vi spelat in på (hastighet)LP4 och vi fick bättre resultat med MD´n. Frågan är nu om det finns någon MD walkman där man kan föra över det inspelade ljudet via USB till PC´n.

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2004-08-24 22:06

Borde inte vissa bärbara mp3-spelare kunna göra jobbet?

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-08-24 22:18

Jo det finns nog sådana men det var ju det att en MD är ju också bra till annan högkvalitativ verksamhet som t.ex musik. Ett fickminne duger i bästa fall för inspelning av en röst på nära håll. Det kanske inte finns någon MD walkman som fixar det jag vill.

Användarvisningsbild
bchi

Inläggav bchi » 2004-08-25 12:21

Det här nya HI-MD formatet tycker iaf jag verkar väldigt intressant. De är ju även bakåtkompatibla mot vanliga md-skivor.
Här är en modell t.ex: http://www.minidisco.com/mz-nh900.html

/Martin

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2004-08-25 22:10

Vore det inte mer intressant med en mp3-spelare med säg 1.5gb minne med inbygd mikrofon eller alt. tillhörande mik?

Själv har jag en iRiver iHP-120 med inbyggd mikrofon. Den levereras även med en liten mygga. Den inbyggda mikrofonen har sjukt bra ljudupptagning i min åsikt.

Det kanske är lite overkill med 20gb och nästan 4tkr om du i huvudsak ska ha den till att spela in föreläsningar. Men ni kan ju alltid satsa på en spelare med mindre hårddisk alt. flashminne.

Over and out.

Återgå till Köpråd