Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev: Du kan köpa en matta som heter "luxury tuch" i butiken som jag tror heter "heltäckningsmattor", på Birger Jarlsgatan 43 i Stockholm.
Den mattan motsvarar väldigt väl de nu utgångna mattorna Silence och symphony från egeteapper. Men priset är lägre! LT kostar under 500:- per kvadratmeter.
steveo1234 skrev:...vilka egenskaper en matta ska ha för att kunna ersätta dessa alternativen?
IngOehman skrev:Jag rekommenderar vilkensomhelt matta med kapad sisådär 15 mm lång lugg, alltså inte trådloopar.
Om man vill att den skall ha padding eller inte är mest en komfortfråga (hur den känns att gå på) och har inte så mycket med de akustiska egenskaperna att göra.
Vh, iö
steveo1234 skrev:Jag har hittat den länken (taeppeland) men på den sidan kan jag bara hitta äkta mattor och "lösa" mattor, dvs småmattor. Jag får inte heller något svar på mina email :/
n-puh skrev:Heter det inte "vars kan man köpa..." på norrlänsk dialekt![]()
Lite dyr lösning men man kan kanske täcka hela golvet med ryamattor?
celef skrev:svart funkar om man har städmani, allt syns ju på svart. jag hade svart gummigolv i köket i min förra lägenhet, jag ogillar att städa så det var ingen hit
EA_73 skrev:Det finns bilder i denna tråd
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22405&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jag har själv 20 kvm svart liggande i garaget som jag ska lägga i mitt kommande rum. Riktigt snygg matta i svart. Vad det gäller dammet så är det väl bra att det syns så du vet när du ska städa
steveo1234 skrev:EA_73 skrev:Det finns bilder i denna tråd
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22405&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jag har själv 20 kvm svart liggande i garaget som jag ska lägga i mitt kommande rum. Riktigt snygg matta i svart. Vad det gäller dammet så är det väl bra att det syns så du vet när du ska städa
Brilliant!
Då kommer ett mindre batteri av frågor, hoppas du orkar besvara dem
Hur är mattan att hålla ren? Är matten helsvart eller något flammig? På bilderna ser den mer mörkgrå och flammig ut än helsvart. Skulle du föredra en annan färg?
EA_73 skrev:steveo1234 skrev:EA_73 skrev:Det finns bilder i denna tråd
Brilliant!
Då kommer ett mindre batteri av frågor, hoppas du orkar besvara dem
Hur är mattan att hålla ren? Är matten helsvart eller något flammig? På bilderna ser den mer mörkgrå och flammig ut än helsvart. Skulle du föredra en annan färg?
- Angående renhållning så gör ett inlägg i tråden ovan och fråga Tengil. Du får garanterat svar under kvällenMin ligger ihoprullad i garaget fortfarande.
- Mattan är helsvart men skiftar lite som sammet. Alltså beroende på hur stråna i mattan är strukna.
- Mitt andra alternativ till svart hade varit mörkgrå. Helnöjd med att jag köpte svart.
Bill50x skrev:Språkpolisen...
VAR köpa matta, inte vart. Vart anger riktning - "vart ska du åka?". Var anger lokalitet - "Var kan jag hitta..."
Sorry för OT.
/ B
Britt-Gunnar skrev:Bill50x skrev:Språkpolisen...
VAR köpa matta, inte vart. Vart anger riktning - "vart ska du åka?". Var anger lokalitet - "Var kan jag hitta..."
Sorry för OT.
/ B
vart inte en sådan språkpolis nu
steveo1234 skrev:Jag har nu fått ett erbjudande om att köpa en Ege Symphony matta, dock i svart. Har någon en bild på denna mattan i svart utförande? Jag vet inte riktigt om jag vill ha ett helsvart golv...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster