Så, nu har jag fortsatt använda mina hpm-82 till telefonen och lyckats lyssna mig igenom en hel del ljudböcker på väg till jobbet. Trevligt!

Men så tappade jag bort lurarna

Blev riktigt irriterad och beställde ett par nya. Under tiden plockade jag fram min Sandisk Sansa igen och häpnade över hur bra orginal-lurarna låter. bra mycket renare än hpm-82, men dessvärre är de inte kanal-lurar så de isolerar inget ljud utifrån, vilket är nödvändigt när man går i trafik och åker tunnelbana.
Fick till slut hem de nya hpm-82:orna och blev (åter) förfärad. Huga vad illa de låter. Kan ha att göra med inspelning, men, nja, inte fullt ut. Dom måste ha en riktigt knövlig frekvensgång i de övre registren.
Blev skitsur på att jag är så dum i huvudet och lade bud på tradera på ett par Sennheiser cx 400. Missade med en tia, men hittade ett par på blocket istället som jag köpte. Ingen aning om de är fejk eller privatimport eller vad, men de låter i alla fall otroligt mycket bättre än hpm-82. Riktigt bra faktiskt! Bra upplösning, lite essiga första halvtimmen men nu hur mjuka som helst i diskanten och rätt bra botten i basen. Är helnjöjd! Det bästa är att cx 400 har en kort sladd till lurarna och sedan en förlängningssladd, vilket gör att de går att använda med "fjärrkontrollen" från hpm-82

! Kan bli hur bra som helst!
De nya hpm-82:orna glappar en hel del, så jag får nog reklamera dem. Har dock hittat mina gamla!
/en john, nu lite gladare