Hejsan!
Är ny här och totalt ovetande när det gäller Hifi.
Har ett hemmabio system med en Yamaha RXV457 förstärkare och en Pioneer DVD.
Har ett vanligt högtalar kit al'a budget(3000kr) och nu har jag bestämt mig för att ordna till en bättre subbas då den gamla från NetonNet inte höll måttet.
lådan jag köpt har 2st 12" or i en basreflex låda på många liter, den är fabriksbyggd så jag behöver bara drivning för den nu.
Basarna är speccade för 300wrms styck och går att köra i 2 eller 8 Ohm. Så ett steg som klarar 2 ohm vore bra för kraftens skull.
Har kikat lite på Behringers EuroPower 1500 men den är lite i överkant i pris. Dessutom vore det mysigt med ett steg som liknar MDS PH 200 alltså ett med vanlig 230v ingång och vanliga rca kontakter filter osv. Finns det kablar som gör om RCA till XLR kontakter? För så vitt jag vet så är det det ända som finns i ingånsväg på Behringer steget. Det vore bra om steget klarar signal från min förstärkare.
Hade tänkt mig något i 2-3tkr klassen. Begagnat går också bra men helst någonting som håller ett tag.
Hade beställt ett MDS steg PH200 men fick ett mail om att produkten utgått ur sortimentet för att aldrig återvända. Tack på förhand!
MVH Eric.