Men jag skulle vilja ha en bas som skall hjälpa till i hembiouppsättningen. Vet ej om jag kommer använda den till musik då jag gillar ljudet i Larsen 4 som det är.
Dock så vill jag ha ett estetiskt tilltalande utseende, det jag har tittat på är Tangent EVO 8, samt Velodyne MiniVee SPL 800i, just för att de har små yttermått samt skulle passa finfint bredvid en vit Larsen 4'a.
Jag kan mycket väl bygga mig en egen, har tittat lite på Zachrysteget, Zachry DSW-150, men vet inte riktigt vad för element man skall passa ihop det med som trivs i en liten låda.
Tangent och Velodyne subben är snarlika i storlek men skillnaden ligger i pris och effekt, med 2700kr för Tangent vs. 5500kr för Velodyne samt 90W RMS mot 1000W RMS.
Frågan är, är det meningslöst med Tangent, kommer jag ångra mig. Eller kan jag bygga något likvärdigt själv för billigare peng. Blir allt frid&fröjd om man köper Velodyne, byxbenen fladdrar. Å andra sidan kanske man inte kan använda Velodyne fullt ut tillsammans med Larsen 4 utan kanske skulle vara Larsen 6 istället....
Många funderingar, köpet/bygget kommer inte att bli av förräns den kalla årstiden....
MiniVee
Tangent