Varning för Pixmania

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Varning för Pixmania

Inläggav Naqref » 2008-04-16 13:15

Kanske ingen nyhet men vill ändå lägga in en stor varning för detta företag för de som inte har noterat hur de beter sig mot sina kunder.

Beställde en DVico Tvix 4000 i september i förra året. Den kom i lagom tid men det var någr fel på den. Den koaxiala digitalutgången samt vänster analoga utgång fungerade inte. Så jag skickade tillbaka apparaten. I Januari kom den tillbaka. Då saknades fjärrkontrollen och den vänstra analoga utgången fungerade fortfarande inte. Coaxen hade de däremot lyckats fixa. Så jag skickade tillbaka den igen och den dök upp igår. Vad hade hänt? Jo Fjärren var fortfarande spårlöst försvunnen och vänster analogutgång fungerade fortfarande inte! :evil: :evil: :evil:

Jevvla skitföretag som dessutom är svåra att få kontakt med. Så ett tips är att inte handla hos dom öht. Det kan gå bra men varför chansa. Jag tänker inte göra om detta misstag två gånger.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-04-16 13:21

En mycket bra varning, och erfarenheten är helt i paritet med alltför många andra som handlat där.

Kräv DOA på den nu, med hänvisning till att felet är ursprungligt, och att de trots försök inte lyckats åtgärda ursprungsfelet.

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-04-16 13:30

Bra då vet man. KK: vad betyder DOA? :)

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2008-04-16 13:40

DOA = Dead On Arrival

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2008-04-16 13:45

Har du gett dem betyg eller skrivit en kommentar på prisjakt? Där är nog många som "riskerar" handla av dem.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2008-04-16 14:00

Kan väl trösta dig med att du inte är ensam. Mig närstående personer har beställt saker där (trots mina protester) och man kan väl konstatera att servicekänslan inte är överväldigande.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-04-16 14:02

Verkar sämre än inwarehouse 8)

edit: nedan låter som inwarehouse. Denon brann. De lagade den. Denon brann igen. Denna gång var det mitt fel på alla sätt och de vägrade nästan laga den igen. Kundservice betedde sig sandlådeaktigt. :)
Senast redigerad av Pinnick 2008-04-16 14:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-04-16 14:14

Påminner om Dustin som numera är mer eller mindre värdelösa - dom säljer jättegärna, men har man någon form av reklamation eller liknande som betyder att de skall betala tillbaka pengar eller ge eftermarknadsservice (eller vad man nu behagar kalla det) så skiter det sig totalt.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
pingvinen

Inläggav pingvinen » 2008-04-16 14:26

Användarvisningsbild
muddywaters

Re: Varning för Pixmania

Inläggav muddywaters » 2008-04-17 16:36

Pixmania! ...hemska!

Köpte hörlurar och nåt annat jox därifrån för tre år sedan. På sidan stod dom som lagervara.

En vecka senare hade dom fortfarande inte skickat sakerna... tydligen beställningsvara.

Jag var otålig och avbeställde grejorna och önskade pengarna åter. verkade inte vara några problem.

Jo, tjenare, dom slantarna har jag fortfarande inte sett skymten av, tre år senare och kanske tjugo epost. Skrev till och med till deras vd och beklagade mig.

...tycker att det är tråkigt att Webhallen ägs av pixmania nuförtiden, nu måste jag bojkotta dom med.

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-04-17 16:45

har hört att netonnet ska vara ungefär likadana.
köper man från tex tyskland eller england så får man service, går nåt sönder så brukar det gå smidigt att få en ny vara eller reparerat.

blev lite förvånad att datorbutiken.com (eller .se eller vad dom nu har) va så snabba på att skicka en ny vara, tog mindre än en vecka totalt.

själv förstår jag inte att stora postorder/webshopar ens lagar grejer, det är väl bara att skicka en ny vara till kunden och skicka tillbaks den defekta till leverantören/tillverkaren??
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Xor

Inläggav Xor » 2008-04-17 16:58

Jag har slutat handla helt på dustin både privat och i jobbet av samma anledning!

De betedde sig rejält dåligt när jag fick en produkt som inte fungerade.. jag påpekade att vi beställt för runt halvmiljonen därifrån och om de inte kunde fixa en pryl för 1500 så hade jag inte förtroende för dem i framtiden.. Det sket dem i. Så nu handlar jag allt från datorbutiken.com som hittills har funkat perfekt och dessutom är billigare.

Man undrar ju hur kundservice tänker när man skiter så kapitalt även i "större" kunder!?

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2008-04-18 09:18

Grabbar, handla på clas ohlson i fortsättningen! 8)

Användarvisningsbild
bobo

Inläggav bobo » 2008-04-18 15:11

housemicke skrev:har hört att netonnet ska vara ungefär likadana

Nja, den erfarenheten har inte jag. Har köpt massor av prylar därifrån. Det är bara två gånger jag behövt anlita supporten/kundtjänst. Bägge gångerna löstes det smidigt.
Ena fallet var en tv som dog. Dom skickade en fraktsedel och när jag hade fått den så behövde jag bara ringa en fraktfirma som kom hem och hämtade tv:en. Några dagar senare kom tv:en tillbaka och har fungerat felfritt sen dess.
Andra fallet var en MP3-spelare som slutade svara på kommandon. Jag fick svaret att jag skulle kontakta Creatives support (Creative ville tydligen ha det så) och fick ett gratisnummer till dom. Efter kontakt med Creative fick jag några filer via e-mail och installationsanvisning. Sen funkade den igen. Lätt som en plätt.
Så jag fortsätter att handla på Netonet. Men just Pixmania har även jag dåliga erfarenheter av. Aldrig mer!
OA58.2
OA5 II som ev ska uppgraderas till OA5.3

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-04-19 14:34

rhenrics skrev:Grabbar, handla på clas ohlson i fortsättningen! 8)

Där har jag, och alla jag känner, aldrig fått annat än superb service vid reklamationer. Jag och pappa har reklamerat massor med elverktyg och annat med argument som "Det här funkar dåligt" utan problem.
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2008-05-26 16:06

Var nyss och hämtade ut minTvix (fjärde gången). Nu hade fjärrkontrollen hittat rätt i a f men felet kvarstod. :evil: Så nu ska jag smutskasta dom för ungefär hela värdet på min Tvix. :twisted:

Btw #1, någon som har bra koll på ställen där man kan sprida lite mög? 8)

Btw #2, någon som har koll på en überbillig och liten dac?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-05-26 16:12

Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Xor

Inläggav Xor » 2008-05-26 16:18

Naqref™ skrev:Var nyss och hämtade ut minTvix (fjärde gången). Nu hade fjärrkontrollen hittat rätt i a f men felet kvarstod. :evil: Så nu ska jag smutskasta dom för ungefär hela värdet på min Tvix. :twisted:

Jag har två stycken mini dacar bara liggandes som låter riktigt bra.

PM om det är av intresse..

Användarvisningsbild
templar

Inläggav templar » 2008-05-26 17:48

Köpte en bilcd på pixmania för ett par år sen .
Det tog tre månader innan jag fick den .
Till min förvåning var den inte packad i originalkartongen.
Dessutom fungerade bara radion.
Ännu mer förvånad blev jag när jag tryckte på ejecktknappen.
Ut kommer en gammal repig skiva med nån countryartist som jag glömt namnet på.
Alltså;; Det tog pixmania tre månader att skicka en begagnad och trasig bilcd till fullpris.
Snacka om försäljning.

Jag skickade ett argt och hotfullt brev och fick tillslut mina pengar tillbaka, efter fyra månader och sisådär 20 telefonsamtal.

Kommer aldrig någonsin handla hos detta oseriösa företag mer och skickar en varning till er andra.

//Simon

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-26 18:03

Nu har du all rätt att kräva en DOA med hänvisning till att de trots återupprepade försök inte lyckats lösa ursprungsproblemet.

Naqref™ skrev:Var nyss och hämtade ut minTvix (fjärde gången). Nu hade fjärrkontrollen hittat rätt i a f men felet kvarstod. :evil: Så nu ska jag smutskasta dom för ungefär hela värdet på min Tvix. :twisted:

När det gäller DAC så får du ringer jag dig.

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2008-05-26 18:17

Bamsefar skrev:Påminner om Dustin som numera är mer eller mindre värdelösa - dom säljer jättegärna, men har man någon form av reklamation eller liknande som betyder att de skall betala tillbaka pengar eller ge eftermarknadsservice (eller vad man nu behagar kalla det) så skiter det sig totalt.

Jo tack, bråkade om en bärbar dator i en evighet.
Var tvungen att ta till fulknep, att starta en tråd i egenskap som admin på minhembio/prisjakt. Då blev det fart på dustin kan jag lova, då löste det sig på en dag.
Trist att man ska behöva utöva "maktmissbruk" för att dom ska ta sitt ansvar.

Vad gäller pixmania tar jag en chansning ibland när dom har något erbjudande, och håller tummarna. För där vet man ju om kundservicen. :oops:

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2008-05-26 18:43

Det enda jag kan glädja mig åt är att de har bra respons på kundtjänsten idag. 8)

Kom på en sak nu när jag läser på andra sajter om Pixmania. De verkar ha problem med att leverera vissa saker men är väldigt snabba på att dra pengarna. Alla som råkar ut för det ska ju naturligtvis ta kontakt primärt med sitt kortföretag om detta. Då går det gissningsvis mycket snabbare att få tillbaka pengarna än att låta Pixmania sköta det. :twisted:

Återgå till Köpråd