av Wader » 2008-06-05 15:30
Den först heter väl bara aw-250, det är en sån jag har. Den har ingen balanserad ingång men dubbla högtalarutgångar. Skrev ett mail till electrocompaniet och funderade när den var tillverkad och så. Min var tillverkad i mitten på 90-talet. Enligt honom har dom själva inga reservdelar kvar men jag har snackat med mattias på harmony design och dom gör service på den så det ska det bli.
Det finns ju ett väl utvecklat rykte om att ec-250 ska gå varma så dom brinner eller går upp i rök, inget av det har jag märkt något av och jag spelar rejält när vackra hustrun jobbar.
Lite lustigt att förstärkaren inte får mer kredit för det är en himla bra amp. Nu är ju jag en "smula" jävig men jag lånade hem lite olika av kompisar bland annat en rotel 1080 tror jag den heter. Enligt mig spelar dom inte ens på samma planhalva, ec'n åker åttor runt rotel'n men som sagt det är min uppfattning och det finns säkert andra som tycker annorlunda. Kan ju oxo vara så att ec'n passar bättre till mina andra grejor vad vet jag.
Bästa är att få låna och prova vad som passar dig.
Dancing in the shadows of my memory. För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.