Acoustic Soundbarrier

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jeppe

Acoustic Soundbarrier

Inläggav jeppe » 2008-06-12 23:24

Någon som har testat dessa billiga subwoofers i byggsats från hifikit? är dom bra?

Finns i 8,10 och 12” element versioner.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-13 01:05

Jo, jag hade 12:an tidigare ihop med Argon II och Pro Monitor.

Jag köpte 12:an ihop med Pro Monitor (stativare) att köra som ren stereo setup, och som sådant funkade det bra. Till och med Hifikit-gänget sjöng och tjoade med när jag parade ihop dessa i butiken till Jerry Williams "If you want my love"...hehe.

Nåväl, sedan blev det hembiodax och ett par kapabla frontar behövdes.
Min (då) vana trogen, flög jag upp i bilen till St.Eriksgatan och lyssnade.
Det blev Argon II som jag (då) tyckte hade bästa klangbild för pengarna.

Sedemera blev resultatet relativt gott till film, men jag kom alldrig överens med denna setup till musik, vilket gjorde att jag sålde klabbet till en arbetskolega som endast använder detta till film i huvudsak.

Men kombinationen Soundbarrier 12:an ihop med Pro Monitor som ett (relativt) litet delat system var dock lyckat tycker jag än idag. :)

Nu kör jag med annat som ju syns nedan, men är forfarande inte nöjd med musikupplevelsen. Men det tarvar nog ett besök av IÖ, vilket har varit nära vid ett flertal tillfällen utan resultat.

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2008-06-13 13:37

Ok , det kanske är en hyffsat kapabel sub för rimliga pengar då ? :)

Byggde du ihop den själv? isf var den simpel att bygga ihop tycker du?

Körde du med två subbar tillsammans med pro monitor högtalarna?

det blir lätt fler och fler frågor.. :oops:

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-13 20:32

Jo, subben är det ett sjujä_la tryck i för pengarna. :)

Jo den köptes som byggsats, men det var enkelt då lådan är helt färdig för att montera i stärkaren och löda tamparna till 12.an. Man måste bara ha lite omsorg för tätningen av det som monteras.

Jag köpte den singel och den har/hade? delning i filtret för att koppla sidosystemet (pro monitor) avlastat vidare.

Om du är ute efter just en sådan kombo, kan jag varmt rekomendera en provlyssning av just detta. Du kommer att stampa takten i butiken. 8)

Och det är (tycker jag än idag) prisvärt, dessutom klarar sig just pro monitor väldigt bra själva också om man har litet eller ont om plats.
Det är (för priset) ett par väldigt välspelande och kapabla stativare.

När jag valde dessa så jämförde jag alla i butiken förekommande stativare, och inget annat kunde mäta sig (subjektivt) med dessa för pengarna <-(märk väl). Dom var dessutom som par lika snabb-byggda som soundbarrier'n ensam.

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2008-06-14 21:06

Jo jag har sett att det finns folk som tycker att pro monitor är en av de riktigt lyckade konstruktionerna på hifikit. Blev sugen på att lyssna på dom ju :) 2400kr paret är ju löjligt.

När det gäller aktiva basar i byggsats så verkar bara SB 8 vara tillgänglig nu.

Tack för hjälpen!

Återgå till Köpråd