Tips på bra resehögtalare/beachhögtalare!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Falken

Tips på bra resehögtalare/beachhögtalare!

Inläggav Falken » 2008-06-04 09:07

Hej!

Jag skall köpa en liten resehögtalare till min Monolith
Bild

Krav:

100-500 kr

Ihopfällbar

såg en del på Teknikmagasinet

Bild

http://www.teknikmagasinet.se/

PS. funderar på att köpa en IPOD så det kanske finns mer högtalare till denna ,bra om det funkar till bägge mp3 DS
Det finns inga genvägar till det perfeka ljudet /Bruflos HIFI PS: Vad Har du för Dolby?

Användarvisningsbild
henriq

Inläggav henriq » 2008-06-04 11:52

Om det absolut är storleken som sätter begränsningar måste jag slå ett slag för logitech MM50. http://prisjakt.nu/produkt.php?p=48078

Den är jävligt portabel, som 5 ciggpaket bredvid varandra. Perfekt rese/hotellstereo. Kostar ju dock 695:-
Jag ville ha lite mer, returnerade den och och köpte en Audio Pro Porto Go, 1999:- från megastore. (Som har en sommarkampanj där man får med en ps125 subba på köpet.)

http://www.megastore.se/template/next%2 ... id=1910825

Porton låter över förväntan utomhus. Jag testade den i drottningholmsparken på picknick och den spelade mycket rent och hade förvånansvärt bra bas. Den är inte något man har med sig i fickan direkt då den är stor som 2 mjölkpaket, men klart smidigare än t.ex min gamla JVC boomblaster.

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-10 23:59

Creative TravelDock 900

Bild
Det finns inga genvägar till det perfeka ljudet /Bruflos HIFI PS: Vad Har du för Dolby?

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-12 22:16

Var och lysnnade på en 10 tal olika varianter av bärbara högtalare.

Den som det var mest tryck i och för övrigt lät bäst var HK.

Bild

ca: pris 2800-3500 kr

på andra plats kommer Altec lansing IM7

Bild

ca pris: 1500-2500 kr

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-15 00:43

Falken skrev:Var och lysnnade på en 10 tal olika varianter av bärbara högtalare.

Den som det var mest tryck i och för övrigt lät bäst var HK.

Bild

ca: pris 2800-3500 kr

på andra plats kommer Altec lansing IM7

Bild

ca pris: 1500-2500 kr

Får citera mig själv då jag varit iväg på ytterligare en lyssningsrunda.

Jag hade med mig Monolith och matade växelvis mellan HK vs Altec lansing ,har ändrat uppffattnig så

1:a plats Altec Lansing

2:a HK

Varför?

HK går att spela högre med, men bland vid basstark musik på låg frekvens så låter det som om elementen" bottnar " (hög volym)man tvingas att sänka volymen.

Altec lansing hanterar djupare bas på låga volymer men har givetvis begränsning som alla system har , men till skillnad från andra så finns det bas även på låg volym. möjligt att den är lite hissad i de lägre regionerna=lr loudness. jag gillar basså detta tilltalar mig.

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-06-15 20:45

Gott du har jämfört dom två. Jag har altec lansingen och är grymt nöjd köpte den i usa förra året i maj för 1100kr och den låter verkligen riktigt bra. Men hur upplever du skillnaden i att spela högt med hkn och altecen? Och hur upplever du basmängden på lite högre volymer? Jag tycker altecen drar ner lite tidigt. Men samtidigt är den bara en 4 tums aktiv och en 4tums slav så man får vara riktigt impad ändå. Men altecen är verkligen ett fynd i mina öron låter sanslöst bra :P
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-15 23:30

Det känns som om Altec är mer lättdriven.

HK basen slår igenom "bottnar" vid basstark musik ,det går ju att sänka bas på eq i ipoden men detta upplevde jag ej med Altec L.

Jag gillar Altec bättre men de är bra köp bägge två.

Snygg design på båda

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-06-22 00:19

Nu har jag hittat en annan kandidat. Blaupunkt go6 tror jag den heter både bergsprängare och bilbas i ett. Någon som hört den eller lillebrodern och som har något att säga om den?

(ursäkta att jag snor din tråd falkis)

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-28 11:39

Inga problem.

Jag har beställt en Altec lansing ifrån SHG.BIZ men ej fått den levererad.

:?

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-06-28 11:41

Har varit runt och lyssnat lite nu av dom jag lyssnat hittils på så lät faktiskt min altec avsevärt mkt bättre och kunde spela högre med bibehpållet välljud. Så jag behåller nog den :)

Användarvisningsbild
Falken

Inläggav Falken » 2008-06-29 19:39

:D Bra val.

Återgå till Köpråd