Vilken DAC anses som den BÄSTA, ge mest analogt ljud???

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-07-09 07:05

KarlXII skrev:Diskussionen behandlar, vad jag förstår, inget livsviktigt. :)
Vad får du det ifrån :?: :?:

:wink:

Mja, man bör nog se det utifrån att Richard i sin entusiasm kanske inte agerar helt fläckfritt och faktiskt kränkande. Mitt inlägg var iallafall bara för att påpeka att man kanske skulle ha överseende med Richard just därför - oavsett om man tycker han har rätt eller fel - han är ju som hög på entusiasm.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2008-07-09 18:40

KarlXII skrev:Tillåt mig baksätesmoderera lite här nu. ;)

Bild
Jag gillar inte tonen många av er har mot Richard nu.
Diskussionen behandlar, vad jag förstår, inget livsviktigt. :)

Tack för detta stöd, Karl XII !

Jag ber om ursäkt för alla eventuella övertramp jag kanske åstadkommit genom att mina inlägg avsiktligt feltolkats.

Väldigt tråkig inställning hos Harryup, samt, framförallt kaffekoppen.
En ordförande för ljudtekniska sällskapet borde veta bättre än att spä på okunnighet och sprida sarkasmer.

Jag lämnar härmed forumet- denna gång permanent.

Subjektivisten, dimitri, Svante, Ingvar Öhman, Peter Stendl, Karl XII, Naqref, Morello, Phon, Paa, samt många fler. Tack för all värdefull kunskap ni delat med er.

Jag tackar också Piotr och Bill 50 x, eftersom det alltid varit trevligt att debattera, fast vi oftast tyckt olika.

H. Richard.
Senast redigerad av Richard 2008-07-09 20:17, redigerad totalt 1 gång.
Odogmatisk sekt- granskare

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-07-09 18:58

Nu menade jag att man nog inte skulle ta ditt inlägg på så stort allvar, alltså att du inte medvetet ville skriva i skallen på piotre och Harry-up att de inte förstod bättre.

Att du skrev som du gjorde för att Du var glad för den insikt du hade fått.

Inget annat.

Nu var det klargjort.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-07-09 22:34

Richard skrev:Jag ber om ursäkt för alla eventuella övertramp jag kanske åstadkommit genom att mina inlägg avsiktligt feltolkats.

En ordförande för ljudtekniska sällskapet borde veta bättre än att spä på okunnighet och sprida sarkasmer.

Subjektivisten, dimitri, Svante, Ingvar Öhman, Peter Stendl, Karl XII, Naqref, Morello, Phon, Paa, samt många fler. Tack för all värdefull kunskap ni delat med er.

Jag tackar också Piotr och Bill 50 x, eftersom det alltid varit trevligt att debattera, fast vi oftast tyckt olika.

H. Richard.

Richard,
jag tycker att det vore synd om du lämnade forumet. Helt sant.
Däremot tycker jag att du ibland och egentligen mera sällan numera än förr är för överentusiastisk.
Men läs vad du svarat när du skrivit svar på min fråga, du svarar på allt annat än det jag frågar om och sen hänvisar du till att du svarat mig.
Och du kan ju inte utan att känna mig veta vad jag har gjort eller inte gjort i tester, blinda eller öppna. Och ända påpekar du med sarkasm att jag aldrig skulle göra en. Det blev fel där.
Men ta en bira och lyssna på musik så kan du väl komma tillbaka imorgon.
Att vi inte alltid, inte ens särskilt ofta tyckt samma beror på många orsaker men dom har inte med dig som person att göra.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-07-09 22:48

Instämmer med föregående talare.

Ut och påta i jorden eller skruva på bilen eller nåt och kom tillbaka snart igen Richard.

:)

/Peter

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2008-07-09 23:26

Verkligen tråkigt att du känner så Richard ! :cry:

Vem skall man då gnälla på ? :wink:

Va, moi.....!!! ! :oops:

Kom snart tillbaka för helskotta ! 8)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-07-14 21:53

Richard skrev:
KarlXII skrev:Tillåt mig baksätesmoderera lite här nu. ;)

Bild
Jag gillar inte tonen många av er har mot Richard nu.
Diskussionen behandlar, vad jag förstår, inget livsviktigt. :)

Tack för detta stöd, Karl XII !

Jag ber om ursäkt för alla eventuella övertramp jag kanske åstadkommit genom att mina inlägg avsiktligt feltolkats.

H. Richard.

Ojdå, jag såg detta efter det att paa påpekat din frånvaro i annan tråd. jag tycker det är tråkigt om du inte är kvar. Ibland ges det lite smockor i livet, men man får dra sig undan och komma igen om man så önskar.
Richard, alla kan ha dåliga dagar och känna stress. Då kan inläggen bli med en aggresivare ton än man tänkt sig i ögonblicket då man skriver inlägget och då är det mindre roligt att få sådana inlägg. Jag känner Harryup sedan 1980 och han menar inget ont men även Kalle dussin såg att gränsen var nådd. Jag tror inte heller att Kk menade att gå över gränsen. Men sånt händer ibland i stridens hetta.

Varför inte börja lite smått igen? Kanske i någon annan tråd. Jag vet t.ex. om en :D :roll: Just nu har jag själv mått illa hela dagen och behöver nog lite vila i brist på sömn och för mycket arbetande.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-07-15 00:08

Ja, det är mycket tråkigt när en forumist väljer att inte delta mer. Det är tråkigt nog om det är för att han eller hon inte har tid, men mycket värre om det är pga såna här omständigheter.

Richard har helt klart sin plats på forumet, inte minst för att han ofta visar en fördömlig ödmjukhet och verklig prestigelöshet - en klar bristvara här. ;)

Richard: Logga på igen. :)

Peter: Krya på dig. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Föregående

Återgå till Köpråd