TEAC LP-R 400, 359 euro hos Hifi Fabrik
Moderator: Redaktörer
Trams skrev:Kan tillägga att den innehåller en cd-brännare, så man kan bränna av LP till CDR!
matson skrev:Jag har svårt att tänka mig någon mindre cool "sovrumsstereo" än denna.
optonica skrev:varför dubblera samlingen med något man redan har?
optonica skrev:Ett intressant koncept, fast tappar ivarjefall på designen. Hade haft lättare för den ifall det stått Sony eller något annat Japanskt märke. Den känns på alla sätt för långt bort från en typisk Teac produkt. Att bränna CD från LP känns dumt, varför dubblera samlingen med något man redan har och dessutom till ett något som inte blir direkt bättre? Hade man kunnat konverta Lp till datafiler (mp3) så hade det varit mer intressant.
kvistarn skrev:optonica skrev:Ett intressant koncept, fast tappar ivarjefall på designen. Hade haft lättare för den ifall det stått Sony eller något annat Japanskt märke. Den känns på alla sätt för långt bort från en typisk Teac produkt. Att bränna CD från LP känns dumt, varför dubblera samlingen med något man redan har och dessutom till ett något som inte blir direkt bättre? Hade man kunnat konverta Lp till datafiler (mp3) så hade det varit mer intressant.
du menar att mp3 skulle vara bättre än att bränna av till cdr?
Trams skrev:optonica skrev:varför dubblera samlingen med något man redan har?
För att man kanske inte har någon vinylsvarv i vardagsrummet men däremot en bunt gamla LP-skivor kvar som inte finns på CD...
optonica skrev:Trams skrev:optonica skrev:varför dubblera samlingen med något man redan har?
För att man kanske inte har någon vinylsvarv i vardagsrummet men däremot en bunt gamla LP-skivor kvar som inte finns på CD...
Varför inte avnjuta samlingen i original, eller köpa en bra skivspelare till stereon som man rimligen har och är i behov av? Tror det blir både billigare och bättre. Sedan att överföra skivor som inte finns på cd. Det dröjer på hur många det handlar om och hur bra de skulle vara. Fortfarande har man ju skivan kvar och kommer nog att ha den i ganska många år till, ifall man är noga med nålbyten och liknande. Vara själv inne på kopiera massa vinyl till cd för något år sedan innan jag hejdade mig. Vinyl låter bäst i original och kopia blir det aldrig samma känsla med.
kvistarn skrev:du menar att mp3 skulle vara bättre än att bränna av till cdr?
joakim99 skrev:optonica skrev:Hade haft lättare för den ifall det stått Sony eller något annat Japanskt märke.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men är inte TEAC ungefär så japanskt det kan bli?
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 6 gäster