Nu hade jag tänkt att det skulle kunna bli något estetiskt vackert och litet, men med god prestanda och funktionalitet.
Jag ställde som krav att det skulle bli en 2.1 reciever komplett med radio och cd, kanske även dvd. Att jag vill ha sub-möjligheter är för att kunna gömma undan lite baskapacitet ifall 2 högtalare av surround-typ inte skulle sträcka sig långt ned nog.
Jaha, då var det bara att leta då...
Det finns inte en enda vettig maskin att tillgå på marknaden med de kraven jag har, I.a.f. inte om den både skall vara snygg, liten, ha prestanda och dessutom ha ställbar gränsfrekvens för sub med egna anslutningar för högtalare+sub i huvudapparaten.
De som finns (som är små och snygga) är nästan alla uteslutande med förstärkeri och högtalar-anslutningar i subben.
Jaha, det var bara att falla till föga och ge sig på kravet om estetiskt snygg stereo och börja titta på recievrar i normalformatet igen.
Nu har jag hittat ett märke som för både en komplett enhet/reciever för cd-avspelning och en för cd/dvd med hdmi ut i 2.1 där den senare (åtminstone) har ställbar gränsfrekvens för sub och val för huvudhögtalare som "small" eller "full" som kanske kan falla flera av er som undrar på läppen kanske!?!
Märket är Onkyo, här nedan kommer länkar till båda maskinerna:
CD-Reciever
DVD-Reciever
Nu undrar jag, är det någon som kan komma med ett bättre förslag eller som har något att anföra gällande dessa recievrar?
Jag håller på att bli tokig av att inte hitta vettiga grejer...
Mvh Björn//