Andrastereo i myshörnan.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-09-24 14:22

Bland "små" golvare: hittar du ett par gamla Dali 350 så är de rätt så trevliga, så även Snell E.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2004-09-24 14:44

Energy säljs väl visst i sverige.. Elgiganten är ju agent för dom.. Ser lite roligt ut när man är inne på Elgiganten.. en massa billiga surround recivers och dyra Energy högtalare.. :lol:

edit: om jag inte missminner mig har dom denna modell här i Luleå
Bild
Veritas V2.4

och denna
Bild
Veritas V2.2

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-09-24 15:13

Jasså, elgiganten... Synd att dom hamnat där. Knappast första stället som folk som letar bra högtalare går till.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-09-24 15:39

rexq skrev:piparna fungerar fint om man inte ska lira så högt som sagt, räcker nog till för din "myshörna". Dock inte den lättaste högtalaren att köpa då du måste boka tid och hämta dem i Stockholm samt löda och skruva ihop dem själv om du inte vill köpa ett färdigt par med en väntetid på upp mot ett år beroende på kö.

Det sista i din mening är felaktigt och därmed vilseledande. Se vad du redan ställt till med! :wink: :D

Ingvar brukar ha färdigfanérade lådor i svart ask och körsbär och som dessutom också finns färdigbyggda (som att köpa helt vanliga högtalare i butiken alltså). Jag vet att "Hifirocker" på forumet köpte sina på det sättet. Det är bara om man vill ha ett speciellt fanér som det tar längre tid. Min erfarenhet är att piP-lådorna då ofta tar "bara" några månader att få hem.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-09-24 15:56

Precis. Jag hämtade färdigfanerade piP till mina föräldrar. Monteringen tog mindre än en timme 8) Mamma är supernöjd och spisar numera fonogram varje kväll efter jobbet. :P Jazz såklart :D
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
rexq

Inläggav rexq » 2004-09-24 16:03

Aha, om det inte är någon väntetid på färdigbyggda så är det ju inga tvivel, såklart grabben ska ha ett par piP! :D

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2004-09-24 16:09

Jag har haft prislista och spec på högtalarna, men antagligen supit bort den :? Någon som har en aktuell över hela programmet :?:
På Ino-modellerna alltså...

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-09-26 03:02

http://www.cqr.nu/jokkon/InoAudio/

Där ligger dom..

Jag skulle säga att ett par g:la Carlssonburkar, uppgraderade, skulle kunna göra susen också! :D

piP är ju dock i översta skiktet, men jag kan säga att jag lyssnat mkt på Quad 12L och Chario 200, båda dessa låter dugligt. Där den andra låter värre, och den första är lite jobbig. Inget att jämföra mot piP enligt mig, men de ska icka föraktas då de kan hittas beggade till lämpliga priser! :D

Såo, Carlsson, piP och kanske någon sorts bra äldre beggad sak känns som det rätta och riktiga! :D

Mvh Jocke

Föregående

Återgå till Köpråd