Köpa hörlurar med omgivningsljudsreducering?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Köpa hörlurar med omgivningsljudsreducering?

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-06 23:30

Hej

Sitter och funderar på om jag inte skulle ta och köpa mig ett par noise-canceling hörlurar. Dock är det svårt att veta vilken nivå man ska lägga sig på och vilka man ska köpa. Därför tänkte jag höra med faktiskt om lite tips.

De jag har tittat på hittills är väl framförallt Sonys, MDR-NC500D samt MDR-NC60. Storebror 500D är dock lite i dyraste laget med sina $400.

Vad har faktiskt.se's expertis att komma med för modeller? Trevligt vore om priset låg kring $100. Jag är i USA, så vad hörlurarna kostar i Sverige är inte så nogrannt, det är det amerikanska priset jag lär betala ivf.
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-09-06 23:53

Jag och sambon har ett par Sennheiser PCX450. De är totalt underbara på flygningar med mera. Idag så skulle jag ranka dom som bäst med reservation för evnt de nya Sony lurarna som skall eliminera nästan 99% enligt reklamen...

Den enda näckdelen jag kan se är att man inte kan ligga på sidan med hörlurarna på sig...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-07 01:35

Bamsefar skrev:Jag och sambon har ett par Sennheiser PCX450. De är totalt underbara på flygningar med mera. Idag så skulle jag ranka dom som bäst med reservation för evnt de nya Sony lurarna som skall eliminera nästan 99% enligt reklamen...

Den enda näckdelen jag kan se är att man inte kan ligga på sidan med hörlurarna på sig...

Lite dyra eventuellt. Jag kör inte atlantflygningar varje vecka. Men de är bra misstänker jag? Inga problem att bära under längre perioder? Vikten hanterbar?
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-07 02:21

Eller, det jag egentligen vill veta är hur billigt jag kan komma undan och fortfarande känna mig nöjd. Nånstans vill man ju inte lägga för mycket pengar, men det dyraste är ju det man köper som är för skrotigt för att användas.
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
staffanw

Inläggav staffanw » 2008-09-07 11:14

Kolla in testet som M3 gjorde tidigare i år http://m3.idg.se/2.1022/1.163149 !

/staffan

Edit: fixade länken 8)
Senast redigerad av staffanw 2008-09-11 21:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-07 16:22

Sennheiser verkar bäst alltså. Då är bara frågan om man vill lägga den typen av pengar.
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
pingvinen

Inläggav pingvinen » 2008-09-07 18:23

Jag använder Sennheiser PXC 300. De kanske du kan hitta runt 100 USD. Jag är nöjd med dem.

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-07 18:45

Vad tror ni om Audio-Technica ATH-ANC7?

De fick ju hyffsade recensioner av M3.

http://www.amazon.com/Audio-Technica-AT ... 882&sr=8-1
/Björn

"Djupmätare"

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-09-07 20:02

tiefenmesser skrev:
Bamsefar skrev:Jag och sambon har ett par Sennheiser PCX450. De är totalt underbara på flygningar med mera. Idag så skulle jag ranka dom som bäst med reservation för evnt de nya Sony lurarna som skall eliminera nästan 99% enligt reklamen...

Lite dyra eventuellt. Jag kör inte atlantflygningar varje vecka. Men de är bra misstänker jag? Inga problem att bära under längre perioder? Vikten hanterbar?

Vi har testat dom på flygningar upp till 12h utan några som helst problem, snarare tvärt om - man undrar hur man stått ut tidigare....

Vi flyger iofs minst två riktigt långa långresor per år, så vi kanske har annat läge...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
tiefenmesser

Inläggav tiefenmesser » 2008-09-07 21:10

Bamsefar skrev:
tiefenmesser skrev:

Vi har testat dom på flygningar upp till 12h utan några som helst problem, snarare tvärt om - man undrar hur man stått ut tidigare....

Vi flyger iofs minst två riktigt långa långresor per år, så vi kanske har annat läge...

Om inte annat har ni nog lite annorlunda inkomster...

Tyvärr är jag bara stackars student. Synd att man inte får föräldrar som bidrar som amerikanska föräldrar gör när man är i USA. Eller, egentligen är jag väl inte så speciellt fattig, men jag har inga egentliga inkomster förrän tidigast till sommaren, och det känns inte så hett att lägga mer pengar än nödvändigt på hörlurarna. Men som jag sagt tidigare, man vill ju inte köpa skräp heller - för det är ju dyrt som attan.

Fast jag kan ju även använda dem i bostaden, att dela rum med två andra och dessa amerikanska pappersväggar genererar en rätt saftig brusnivå.
/Björn

"Djupmätare"

Återgå till Köpråd