Byta högtalare. Det blev ett par piP

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-09-05 23:48

paa skrev:
Nefilim skrev:Nu spelar dessa QRS Callisto här hemma. De låter mycket bra. Ska bli spännande att jämföra med piP..

Så nu blir det en match mellan Callisto och piP.....

Vad hände med matchen?

piP vann!
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-08 10:36

subjektivisten skrev:Dax att sälja dom så du får in pengar till nästa projekt?

Jag har försökt i ett par år. Två samtal totalt, ett med skambud och den andra slutade höra av sig när jag inte ville lämna ut min exakta adress på förhand... Skulle han köra från Norrland så räckte orten bra nog fram tills han hade bestämt sig om när tyckte jag.

Under en tredjedel av nypriset går jag inte... då får de hellre stå kvar, lite skam i kroppen har jag.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2008-09-08 15:08

Nattlorden skrev:Under en tredjedel av nypriset går jag inte... då får de hellre stå kvar, lite skam i kroppen har jag.

16 000 kr lär du aldrig få...
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-08 15:44

fridefors skrev:
Nattlorden skrev:Under en tredjedel av nypriset går jag inte... då får de hellre stå kvar, lite skam i kroppen har jag.

Nähä... men då är folk ganska korkade då... för undantaget Ino finns det ingen högtalare under 16000 som spelar bättre...

Erol
inaktiv

Inläggav Erol » 2008-09-08 20:45

Nattlorden skrev:
fridefors skrev:

Nähä... men då är folk ganska korkade då... för undantaget Ino finns det ingen högtalare under 16000 som spelar bättre...

Apapap, vetenskapens första tes :wink:

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-09-08 20:53

Erol skrev:
Nattlorden skrev:
fridefors skrev:

Apapap, vetenskapens första tes :wink:

Ingen fara, Nattlorden kan sånt här och skulle aldrig skriva så om han inte hört marknadens samtliga högtalare. Självklart har han dessutom bedömt dem objektivt alldeles själv. En riktig klippa!

;)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-09 06:39

KarlXII skrev:Ingen fara, Nattlorden kan sånt här och skulle aldrig skriva så om han inte hört marknadens samtliga högtalare. Självklart har han dessutom bedömt dem objektivt alldeles själv. En riktig klippa!

;)

Jaså, du kan mitt mellannamn?!

Om man inte hört högtalarna rätt inställda så är det lätt att inte ta dem på allvar bara för att det står Canton på dem... men på det hela taget var det svenska priset på 1.1 extremt billigt. De fick strålande press i USA trots att de då kostade tre ggr så mycket (omvänd atlanttansport).

Jag hade lyssnat av allt som gick att hitta på marknaden inom 10 mils radie innan jag köpte dem - i alla fall vad det gäller alla högtalare under 100,000:-. De var klart bäst (även större B&W provlyssnade). piP är något lite bättre, men på det stora hela låter de snarlikt. 1.1 går självklart att spela högre och djupare med, men piP låter lite mer avslappnat naturliga.

Självklart säljer jag inte dem för skambud - då kan jag lika gärna använda dem som bakkanaler i vardagsrummet eller så.

Föregående

Återgå till Köpråd