Dela gärna med dig av dina erfarenheter och reflexioner.
Amit
Moderator: Redaktörer
"According to a prediction in the new PC Magazine, both formats will be obsolete before the end of 2008, and we will see a single superior format by 2010. Considering the latest optical media holds up to a terrabyte, this seems quite possible."
AndersP skrev:"According to a prediction in the new PC Magazine, both formats will be obsolete before the end of 2008, and we will see a single superior format by 2010. Considering the latest optical media holds up to a terrabyte, this seems quite possible."
Låter ganska troligt egentligen. Man säger ju att hårdvarans prestanda ska dubbleras var 18.e månad. Placerar man CD, DVD, BR och HDDVD på en timeline med prestanda på y-axeln så ser inte de nya formaten tillräckligt kraftfulla ut helt enkelt.
Man kan undra dessutom om en container i form av ett fysiskt föremål ( skiva ) är så självklar när datamängder och krav på dataflöde vid uppspelning ökar. Oavsett vilken container som väljs riskerar man ju att växa ur den snabbt.
Det sägs att Warner har valt BR, porrindustrin lär ha valt HDDVD, mest sålda apparat med uppspelningsmöjlighet hittills är ett tv-spel och att i dag köpa en spelare som inte har andra funktioner än uppspelning av något av de nya formaten verkar lite 1900-tal if you ask me.
Amit skrev:Inga fler kommentarer?
Amit skrev:Ok - då får jag ge mig till tåls.
En fågel viskade i mitt öra att det skulle dyka upp en Panasonic spelare med gott rykte, som hade analoga utgångar. Det är avgörande för mig som kör allt genom en mixer och inte har någon hemmabioförstärkare.
Annars låter ju Pioneerspelaren intressant. Man kan ju önska att den får en oöverträffad ljuddel så kanske man kan pensionera sin nuvarande spelare och nöja sig med en som kan allt![]()
Amit
Piotr skrev:Vart kan man läsa mer blueray, vad det är, hur det fungerar, vilka lagringsmöjligheter för hemmapulare osv.?
/Peter
Tumme skrev:Amit skrev:Ok - då får jag ge mig till tåls.
En fågel viskade i mitt öra att det skulle dyka upp en Panasonic spelare med gott rykte, som hade analoga utgångar. Det är avgörande för mig som kör allt genom en mixer och inte har någon hemmabioförstärkare.
Annars låter ju Pioneerspelaren intressant. Man kan ju önska att den får en oöverträffad ljuddel så kanske man kan pensionera sin nuvarande spelare och nöja sig med en som kan allt![]()
Amit
Vad jag har läst så verkar det som om Panasonic spelarna har en bugg som gör att LFE kanalen mixas in alldeles för lågt när man använder dom analoga utgångarna. Det kan kanske lösas med någon firmware uppgradering!?
Pioneer spelaren som sagt är den jag hoppas och väntar på annars verkar Marantz kommande ganska lovande men den ryktas bli dubbelt så dyr som Pioneer spelaren.
Thomas
dec_alpha skrev:Har ingen något att tillföra denna tråd, jag är ute efter en Blu-Ray med bra ljudmöjligheter, samt 24fps 1080p utan tjafs
En herr Ingvar Öhman nämnde något om att han höll på att utvärdera några spelare, men eftersom jag inte hört något mer så antar jag att han hittills inte har hittat något användbart ?
Jag totalvägrar att använda PS3, för jag har tillräckligt många konsoller redan, den är stor och ful, och väsnas förmodligen mer än en dedikerad spelare.
Jag bryr mig inte det minsta om extra "lullull" features, såsom online funktionalitet på skivorna, jag vill enbart ha bra bild och ljud !
dec_alpha skrev:Jag totalvägrar att använda PS3, för jag har tillräckligt många konsoller redan, den är stor och ful, och väsnas förmodligen mer än en dedikerad spelare.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 6 gäster