Denon 1509 eller Yamaha rx V661?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
EA_73

Denon 1509 eller Yamaha rx V661?

Inläggav EA_73 » 2008-09-15 07:32

Jag ska köpa en receiver till vardagsrummet. Denna ska köra ett minihögtalarsystem från Infinity (TSS 750) samt ett par piP på kanal B. piP står på annat ställe i vardagsrummet dit jag dragit kabel. Nu har jag lite beslutsångest över vilken av dessa apparater jag ska välja.

Priset är ungefär detsamma: Yamaha 2990:- & Denon 2798:-.
Vad jag kunnat utläsa så är funktionerna ungefär desamma. Yamha'n kör HDMI 1.2a och Denon 1.3 visserligen.

Någon som har lite info åsikter?

BildBild
_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2008-09-15 09:00

Jag har ingen åsikt eller kunskap om apparaterna i fråga förutom att jag generellt gillar Denon och dessutom tycker den nya serien är betydligt snyggare än vad Yamahan är :oops:

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-09-15 09:27

UrSv skrev:Jag har ingen åsikt eller kunskap om apparaterna i fråga förutom att jag generellt gillar Denon och dessutom tycker den nya serien är betydligt snyggare än vad Yamahan är :oops:

Utseendemässigt tycker jag tvärtom. Yamahan är ju asnajs! :-)
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-09-15 09:48

Ett par kommentarer som inte har något egentligt värde eftersom jag inte har något statistiskt säkerställt underlag, dom som upplevt det annorlunda får väl säge emot:
Jag tycker mig märkt att apparater från Yamaha ofta klingar en liten aning (för) ljust, men att dom dock verkar ha mindre problem med kvaliteten än Denon, och dessutom mer generösa tolkningar vid garantiärenden.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Återgå till Köpråd