Vill ha tips om bra cd.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-09-21 21:33

Wideglide skrev:
Vee-Eight skrev:
Wideglide skrev:Tack för många fina tips. Hittar dock inte mycket på beg.marknaden,,,
Kanske blir att renovera min gamla Philips 840 istället...
Vi kanske kan göra ett blindhundstest med Yamahan, min Philips och lite andra grejer med dac och nytt försteg senare..?
Folk boendes i närheten av Area 51 är hjärtligt välkomna på en helkväll inom en rimlig framtid...

Jag kan bistå med handskar. 8)

Är inte säker på att jag fattar, men känner jag dig rätt (och det gör jag) blir det hårdhandskar och inga silkesvantar... Jag lovar att bjuda på andra bullar i det här fallet.. :wink:

Det pratades självsäkert om utmaning. Tänkte att du behövde tillfälle och medel att göra ngt sådant. :)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2008-09-21 22:31

Pioneer PD-75/PD-9700/PD-06 är ju några värda att kolla efter... en och annan Denon i den lite tyngre skolan kan vara bra
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2008-09-22 14:57

FalloutBoy skrev:
wayfarer skrev:Dessutom bör det ske automatiskt att det kopieras över till alla andra diskar när man lägger in det på ett ställe. För annars inser man att man har glömt och kopiera massor den dagen något händer.

Det är ju hyfsat billigt med hårddiskar idag och de flesta har ju gått över till S-ATA, så det är bara att köpa ett par likadana diskar och köra dem i RAID.

För att Raid inte är tillräckligt. Det ger skydd mot att en enstaka disk haverar i de flesta fall. Men det hjälper inte om själva informations som skrivs på den logiska disken blir korrupt. Vilket händer, MS home server är ju ett bra exemple på detta. Så du är aldrig säker från att just denna logiska disk havererar. Även om risken kan vara mindre med RAID.

Dessutom så bör man ju tänka på blixt, brand, och stöld som orsker till att ens musikserver slås ut. Då behöver man fysisk separation mellan enheterna. Så då blir det en lösning med flera serverar på olika platser.
Magnus Westerlund

Zatoichi: Even with my eyes wide open, I can't see a thing

Föregående

Återgå till Köpråd