Har blivit rådfrågad av en bekant som åt kommunen på deltid driver en kombinerad fritidsgård/fik där en del ungdomar hänger.
Nu har deras gamla Zachry-byggsatshögtalare blivit stulna och sönderslagna så många gånger så man funderar på att köpa nåt nytt och pristaket är ganska lågt.. Eftersom det spelas en hel del pop/techno/hårdrock beroende på vilka som hänger där och jag räknar kallt med att bastung och lite stryktåligt står högre på listan än finlir och rak frekvensgång, därför undrar jag vad kan man rekommendera som rockar lite för den lilla pengen? Ska man rekommendera nåt från Cerwin Vega? Nåt från Proson eller liknande som är billigt..
De tidigare slitna och nu mest sorgliga högtalarna innehöll 2x10"-basar per låda och nån sorts horn och en diskant som väl mer varit trasig än hel sista åren.
Eller finns det kanske nån rolig byggsats från t.ex Hifikit som ger bra tryck i magregionen som ett gäng ungdomar kan skruva ihop och lära sig lite i väntan på musiken? Jag vet att de har ett ganska bastant Yamaha-slutsteg och nåt mixerbord samt nån dubbel-cdspelare som ska användas.. Bygga allt helt själv känns lite overkill..
Ös på med förslag om ni vet av nåt. Begagnat kan oxå fungera, men jag tror helst av allt de som bestämmer vill ha ett kvitto på nåt med nån sorts garanti för att öppna plånboken.