Denon förförstäkare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

sandman

Denon förförstäkare

Inläggav sandman » 2008-09-28 12:14

Är denons förförstärkare ett bra köp och hur många modeller finns där jag vill ha med xlr utgångar?

Användarvisningsbild
Melancholyman

Inläggav Melancholyman » 2008-09-28 12:44

Jag ägde en PMA-700AE för inte alls längesedan. Har ingen stor erfaraenhet av olika förstärkare, men jag var iaf helnöjd med den. Bytta för att jag behövde mer kraft, inte för att ljudkvaliteten på något sätt var dålig.

edit: hehe sorry såg nu att det stod förförstärkare, söndagar du vet :)

Dem vet jag faktiskt inget om...

Användarvisningsbild
FalloutBoy
Musiktipsens mästare

Re: Denon förförstäkare

Inläggav FalloutBoy » 2008-09-28 14:50

sandman skrev:Är denons förförstärkare ett bra köp och hur många modeller finns där jag vill ha med xlr utgångar?

I dagsläget har Denon bara en förförstärkare: AVP-A1HD.
Det är en 7-kanals surround-processor som har XLR-utgångar.

Annars går det ju att använda någon av deras vanliga surround-receivers som försteg. Men då får du vara utan XLR-utgångar.

sandman

Denon förförstärkare

Inläggav sandman » 2008-10-03 09:39

Jag tänkte på Denons äldre försteg typ Pra 1500 som jag tror är ifrån sent 80 tidigt 90-tal, Även ett försteg som heter Denon Dap 5500 som både har en digital del och en analog del.Finns där skivspelareingång på dessa modeller? och jag undrar om där finns någon därute som kan berätta mer om dessa modeller och lite andra tips och råd,funderar på att skaffa ett par poa 6600a till detta inom snar framtid.

Återgå till Köpråd