Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Min son använder AKG 518 DJ, som jag tycker låter väldans bra. Luren har utmärkt dämpning, åt båda håll.
Alikzus skrev:perstromgren skrev:Min son använder AKG 518 DJ, som jag tycker låter väldans bra. Luren har utmärkt dämpning, åt båda håll.
Köpte mig ett par sådana här om veckan, jag är nöjd :) Hade ett par AKG K414-P men de gick sönder.
perstromgren skrev:Igår gjorde sonen och jag ett litet test (*) med AKG 518 DJ och Sennheiser HD 600. Vi pluggade in lurarna i varsin apparat (CD-spelare resp försteg) och balanserade nivåerna genom att hålla en lur för varje öra. När vi lyssnade och jämförde, slogs vi av att AKG-luren lät avsevärt mindre luftigt och har en kraftigare återgivning mellan 50 och 100Hz ungefär. Jag föredrar HD600, sonen AKG518DJ, dvs våra egna. Sån tur!
*) Ja, det var ett A/B-test, men ni det får ni hålla tyst om!
perstromgren skrev:Igår gjorde sonen och jag ett litet test (*) med AKG 518 DJ och Sennheiser HD 600. Vi pluggade in lurarna i varsin apparat (CD-spelare resp försteg) och balanserade nivåerna genom att hålla en lur för varje öra. När vi lyssnade och jämförde, slogs vi av att AKG-luren lät avsevärt mindre luftigt och har en kraftigare återgivning mellan 50 och 100Hz ungefär. Jag föredrar HD600, sonen AKG518DJ, dvs våra egna. Sån tur!
*) Ja, det var ett A/B-test, men ni det får ni hålla tyst om!
Iqbad skrev:Jag har ett par sennheiser hd280, dessa fungerar även som hörselkåpor om man vill, jag hör inte ett skit runtomkring mig även på låga volymer. Är rätt så nöjd med dessa faktiskt, känns neutrala utan utstickande frekvensområden. Kostar nog inte allt för mycket heller (även om jag köpte mina i usa) kanske kan vara värda att prova?
Koffe skrev:Den här tråden suger utan bilder...
Så sant som det var sagt.
... Lurar är som Jeans. Man skall ha dem på sig bland folk.
lazpete skrev:280pro låter bättre än k81dj (518 i silver), men är större. Framför datorn är de perfekt, och jag fuskar ibland på bussen med dem.
Koffe skrev:lazpete skrev:280pro låter bättre än k81dj (518 i silver), men är större. Framför datorn är de perfekt, och jag fuskar ibland på bussen med dem.
"k81dj (518 i silver)"
Jag tror att det är mer som skiljer dem åt...
AKG K81 DJ
AKG K518 DJ
... Eller - Nä - kanske inte... Hmmm... Intressant!
lazpete skrev:280pro låter bättre än k81dj (518 i silver), men är större. Framför datorn är de perfekt, och jag fuskar ibland på bussen med dem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster