Var hitta beg skivspelare i Göteborgstrakten?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JohannaV

Inläggav JohannaV » 2008-10-14 14:23

paa skrev:
JohannaV skrev:Tänkte bara avsluta tråden med att berätta att jag köpte Systemdeken och den är helt underbar, jag har aldrig under dom 25 åren som gått sedan jag började lyssna på musik haft en lika bra skivspelare. Var tvungen att provköra spelaren trots att nålen är samma som när spelaren inköptes 1988, det lät bra ändå men lär bli bättre efter byte av nål eller pickup.
Spelaren är i princip i nyskick men ska väl försöka hitta något ställe där jag kan få hjälp med en genomgång av den och ev service om det behövs.
Jag vill också passa på att tacka för alla tips jag fått!

blev det någon ny RIAA?

Ja, jag beställde faktiskt Pro-Ject Phonobox Mk2, hittade den till bra pris. Den får duga som budgetalternativ då jag inte har möjlighet att lägga massa tusenlappar på RIAA, hoppas den kan ge lite lyft jämfört med min vanliga förstärkare (med inbyggd RIAA). Har inte läst något direkt negativt om den.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-10-14 14:27

JohannaV skrev:
paa skrev:
JohannaV skrev:Tänkte bara avsluta tråden med att berätta att jag köpte Systemdeken och den är helt underbar, jag har aldrig under dom 25 åren som gått sedan jag började lyssna på musik haft en lika bra skivspelare. Var tvungen att provköra spelaren trots att nålen är samma som när spelaren inköptes 1988, det lät bra ändå men lär bli bättre efter byte av nål eller pickup.
Spelaren är i princip i nyskick men ska väl försöka hitta något ställe där jag kan få hjälp med en genomgång av den och ev service om det behövs.
Jag vill också passa på att tacka för alla tips jag fått!

blev det någon ny RIAA?

Ja, jag beställde faktiskt Pro-Ject Phonobox Mk2, hittade den till bra pris. Den får duga som budgetalternativ då jag inte har möjlighet att lägga massa tusenlappar på RIAA, hoppas den kan ge lite lyft jämfört med min vanliga förstärkare (med inbyggd RIAA). Har inte läst något direkt negativt om den.

Rapportera gärna, när du testat den ett tag.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2008-10-14 20:17

Snacka med Stridbeck om skivspelarservice.... Han är såpass gammal i gamet att han vet både ett och annat om skivspelare själv eller har koll på de som kan hjälpa dig.

Föregående

Återgå till Köpråd