Nya högtalare med vad?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-08-03 17:02

Då skulle jag nog kört med den tunnare Plyn även till basen (eller köra på dubbla av den tjocka), men... nu får vi se upp så vi inte hamnar i ännu en kabeldebatt. 8)

Berätta hur det går för dig!

Marantz_freak

Inläggav Marantz_freak » 2004-08-04 07:59

Jope, skall meddela hur det går / gick. Skall flytta ur min lägenhet i helgen samt hämta lite skivor att testlyssna med, men nästa vecka står man åter utan jobb och instället för att deppa över det tänkte jag klolla in pantbankens utförsäljning samt testlyssna lite högtalare i och runt Linköping. Förhoppningsvis blir det acceptabelt väder så man kan både lufta och vaxa (ugha ) motorcykeln lite..

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2004-08-11 20:17

Pratade med en kollega idag, det blir helt klart en resa norrut (Trollhättan). Antagligen nästa vecka, hmmmm jag som hade "bestämt" mig för att nästa högtalare skulle bli PiP. :wink:

Ska bli spännande. :)

mvh
Sanny_X
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Marantz_freak

Inläggav Marantz_freak » 2004-08-17 20:06

Hmm... Ännu mer rådvill...

Har varit och lyssnar på dynaudio 72 och ett par audiovector. Frågan som någon kanske kan besvara är om dynaudio högtalarna örändras mycket efter inspelning. jag fann även dessa något återhållsamma men jag kanske helt enkelt förväntar mig för mycket i denna prisklass? De lät bra men det levde liksom aldrig rektigt i musiken. På både ställena sa de att de inte var ordentligt inspelade ( vilket kan bidra ) men.... blir de bättre?

Vet någon var man kan lyssna på Monitor Audios högtalare S8? Kollade runt i Östergötland men fann ingen återförsäljare som hade dom inne. Är redo att åka en bit.

Andra tips på tänkbara alternativ?

Marantz_freak

Slutletat

Inläggav Marantz_freak » 2004-10-07 16:57

Det slutade med ett par beg Audiovector M3 Super. De låter bra och kan efter en smärre ommöblering ( som jag ännu inte fått lov till :) ) förhoppningsvis låta ännu bättre. Är Supra Ply 3,4S en kabel att rek till dessa pjäser eller bör jag satsa på bättre kablage?

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-10-07 17:14

Ja det var ju inte så illa pinkat precis! Grattis!

Ply ska nog kunna göra ett bra jobb, men om du känner att du har lite cash över finns förstås även andra alternativ, QED Silver Anniversary, eller X-Tube (dyrare) är mycket bra till exempel.

Känns det som att Marantz-grejorna funkar bra ihop med högtalarna?

Marantz_freak

Inläggav Marantz_freak » 2004-10-09 22:15

Jo, ännu så länge så känns allt rätt... Har en otroligt bred musiksmak men så gott som allt låter över förväntan och då är ännu varken position på högtalarna eller kablage optimerat ännu men en sak i taget. Dessutom är dom snygga rackare att titta på och tro det eller ej... tom flickvännen tyckte de var bra :)

Föregående

Återgå till Köpråd