Jag är på G att köpa ett nytt slutsteg i 200W-klassen men kan inte bestämma mig riktigt. Har precis lånat hem en Hegel h200 integrerad som jag kör som slutsteg via min holographic audio pre25 ut till ett par piPs.
Min spontana tanke är att det låter bra. Riktigt trevligt vid både låga och kraftiga volymer. Jag tänker mig att h200 och h2a är väldigt lika så det borde väl vara ett vettigt köp?
Dock finns det ju flera alternativ i klassen 10-25k. tex:
Rotel 1080
Cambridge 840w
bladelius balder
Vid det här laget vet vi väl alla att Roteln är helt ok enligt uppgift så den är ju ett bra alternativ. Men hur är det med de andra två?
Att de alla låter bra och har kraft tror jag står bortom allt tvivel men vet någon hur det är med frekvensgång och brus och dist?
hegel h4a kan man ju läsa en lång mättest frpn NRK som visar att det är fina grejor men i MoLT verkar det ju som om Hegel är lite försiktig i djupbasen + avrullad i toppen + eventuellt har ngt annat problem. Inte transparent i varje fall...
Bladelius hittar jag inga mätningar eller tester på som går in på frekvensgång och dist etc etc
Någon som har info? Kommentarer?
ps. För övrigt har jag tidigare haft en Bladelius Thor mk2 som jag också tyckte lät fint. Såldes mest för att jag vill ha separat för och slutsteg.
pps. Vad det lider kommer steget endast driva topparna i ett delat system.