Moderator: Redaktörer
mathsg skrev:Det följer med en hårdisk på 500 Mb och det finns plats för ytterligare en, sedan säkerhetskopierar den själv mellan enheterna.
Man behöver inte ha datorn på. Det är inbyggd programvara.LEXrasta skrev:Gött.
Är det meningen att man ska slippa ha datorn på och streama rätt från hd eller måste man ha macen på eller??
/Danne
Kaffekoppen skrev:Man behöver inte ha datorn på. Det är inbyggd programvara.LEXrasta skrev:Gött.
Är det meningen att man ska slippa ha datorn på och streama rätt från hd eller måste man ha macen på eller??
/Danne
Jag har en liknande lösning (till SB3), men använder Netgear NV+ med plats för 4 diskar.
LEXrasta skrev:Nu kör jag på Wav ,48.000 kHz ,16 bitar och då ligger låtarna på 1536 kbit/s
Är det rimmligt eller är det bara dumt och tar upp mycket plats på hd:n?
finns det bättre alternativ (nu pratar jag ljudkvalite)
/Danne
Det har jag ju svarat påLEXrasta skrev:Alltså förlåt min okunskap, jag undrar om man kan streama musiken direkt från netgear hd:n rätt till min SB Classik utan att använda mitt modem och min Mac.!
/Danne
Placerad i ett annat rum. Den är inte helt tyst, men rätt tysthari_seldon skrev:Kaffekoppen:\>
Hur tycker du att din Netgear-NAS funkar - låter den mycket?
Värme?
Effektförbrukning?
Installerad programvara för Squeezebox - förinstallerad?
Andra synpunkter/fördelar/nackdelar?
H.S.
Kaffekoppen skrev:Det har jag ju svarat påLEXrasta skrev:Alltså förlåt min okunskap, jag undrar om man kan streama musiken direkt från netgear hd:n rätt till min SB Classik utan att använda mitt modem och min Mac.!
/Danne![]()
Svaret var ja
Bill50x skrev:LEXrasta skrev:Nu kör jag på Wav ,48.000 kHz ,16 bitar och då ligger låtarna på 1536 kbit/s
Är det rimmligt eller är det bara dumt och tar upp mycket plats på hd:n?
finns det bättre alternativ (nu pratar jag ljudkvalite)
/Danne
Du menar väl 44,1 kHz, cd-formatet? Att rippa i en högre upplösning är ingen idé.
Hårddiskar är billiga idag, så visst kan du lagra i det formatet. Men många sparar i flac som ger filer i ca 60 % av wav och dessutom hanterar formatet taggar. Flac är en oförstörande komprimering (som zip ungefär) vilket betyder att din musikfil är helt intakt vid uppackning. Det gäller ju tex inte mp3 där information kastas för att göra filen mindre.
/ B
LEXrasta skrev:Ok då får det bli 44.1
eftersom jag redan lagt in en heldel album så får dom vara kvar på 48 kHz
Men formatet LossLess då vad är det för format?
För rippning till Flac filer kan jag rekommendera Media Jukebox 12 som finns på www.mediajukebox.com programmet är gratis
Användare som besöker denna kategori: NADifierad och 2 gäster