Lehmann Audio Black Cube Linear, do or die?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jakosu

Lehmann Audio Black Cube Linear, do or die?

Inläggav jakosu » 2009-01-17 23:38

Tjo!

Jag har nu i några veckor letat efter en lämplig hörlursförstärkare för mina AKG K601, och jag har ni två val:

Antingen Corda Arietta eller Lehmann Audio Black Cube Linear.

Jag har lite problem att göra detta beslut på grund utav att jag inte har kunnat hitta så mycket reviews öht på Black Cuben, och de reviews jag har hittat har inte varit så konkreta som jag vill, varför är det så? Är den för dyr eller helt enkelt inte särskilt bra??

Frågan är, har någon några insikter i detta delikata problem?
Är Lehamannförstärkaren så bra så att den verkligen inte behöver några särskilda reviews? är det självklart helt enkelt? På ljudmakarens site står det "Hörlursnirvana!" samt "Har du ett par Grado GS1000, HD650, AKG 701, då måste du testa denna underbara hörlursförstärkare!" Vilket jag ser som ganska lovande då mina K601 har samma element som K701.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2009-01-18 02:32

Ja, något måste ju ljudmakaren skriva... :-)

Alltså... Sååååååååå stor skillnad är det inte på olika hörlursförstärkare. Lyssna lite innan du bestämmer dej. Prova först om du IHUVUDTAGET kan höra skillnad på "Lehmann Audio Black Cube" och en billigare. Om du kan det... är du HELT SÄKER på att den dyrare låter bäst?

Jag skulle säga att en hörlursförstärkare levererar en JÄMN kvalitet på musiksignalen - hur HÖG kvaliteten är ges av hörluren. :-)

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2009-01-18 05:30

Hur står sig en Benchmark DAC1 som kostar lika mycket beggad mot denna "lyxiga" förstärkare?

Användarvisningsbild
jakosu

Inläggav jakosu » 2009-01-18 12:52

Koffe skrev:Ja, något måste ju ljudmakaren skriva... :-)

Alltså... Sååååååååå stor skillnad är det inte på olika hörlursförstärkare. Lyssna lite innan du bestämmer dej. Prova först om du IHUVUDTAGET kan höra skillnad på "Lehmann Audio Black Cube" och en billigare. Om du kan det... är du HELT SÄKER på att den dyrare låter bäst?

Jag skulle säga att en hörlursförstärkare levererar en JÄMN kvalitet på musiksignalen - hur HÖG kvaliteten är ges av hörluren. :-)

Om vi säger så här, jag har möjlighet att köpa en black cube linear för 3000kr. Så jag resonerar att det helt enkelt måste vara en väldigt bra affär, jag lyssnade på hifiklubbens argonförstärkare förra veckan och det lät helt ärligt totalt ointressant och platt, lät faktiskt bättre om jag bara hookade upp mina lurar direkt till mitt x-fi kort i pcn.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2009-01-18 14:09

Då är det en annan bit kaka :-)

Användarvisningsbild
jakosu

Inläggav jakosu » 2009-01-18 14:10

Koffe skrev:Då är det en annan bit kaka :-)

Om du vore jag i det här fallet, skulle du köpa't? :)

Kanske en dum fråga? :)

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2009-01-18 15:44

Jag... hmmm.

Antagligen... men jaq skulle lyssna först! :-)

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2009-01-18 17:37

Man får ju en ny Harmony Design Ear 9, för 2900 kr annars...
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Återgå till Köpråd