Moderator: Redaktörer
Svante skrev:En liten mini-PC som du redan har kanske? Då kan du köra Spotify också
niklas skrev:Audix skrev:Inte vad jag vet... än så länge är kanske ubuntu+xbmc den enklaste och smuttaste lösningen.
Funkar det med hårdvarudekodning av HD-material (matroska) på ubuntu/linux ännu? Alltså det som heter DXVA på windows-språk?
Audix skrev:niklas skrev:Audix skrev:Inte vad jag vet... än så länge är kanske ubuntu+xbmc den enklaste och smuttaste lösningen.
Funkar det med hårdvarudekodning av HD-material (matroska) på ubuntu/linux ännu? Alltså det som heter DXVA på windows-språk?
Jupp, inte helt klart ännu dock. Heter VDPAU på nvidiska.
Nu är jag inte helt uppdaterad, men det ska funka till mplayer idag och det finns lite hack som gör att visa saker (h.264) funkar till xbmc.
Naqref™ skrev:Klämboxen har ett vettigt interfejs med en tydlig display så man kan hålla koll på vad man spelar men den kräver ju en server...
Tvixarna har inbyggd HDD och kan spela de flesta format men dess display suger och man måste i praktiken ha en extern skärm även om man bara vill lyssna på musik.
Finns det verkligen ingen apparat som kombinerar dessa saker? Det behöver inte världens bästa gränssnitt men åtminstone som man kan scrolla och välja artist, album eller så.

Naqref™ skrev:Klämboxen har ett vettigt interfejs med en tydlig display så man kan hålla koll på vad man spelar men den kräver ju en server...
Tvixarna har inbyggd HDD och kan spela de flesta format men dess display suger och man måste i praktiken ha en extern skärm även om man bara vill lyssna på musik.
Finns det verkligen ingen apparat som kombinerar dessa saker? Det behöver inte världens bästa gränssnitt men åtminstone som man kan scrolla och välja artist, album eller så.
Användare som besöker denna kategori: NADifierad och 9 gäster