Rack

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Rack

Inläggav Slartibartfast » 2004-12-25 01:39

Jo, som det ser ut hemma nu.. så står sakerna på ett rack bestående av två st Zachry D-250 monoblock.. kanske 15cm höga (ögonhöftat). Mitt problem är att jag inte ser vad som står på displayerna då.. ;) och vill därför få upp sakerna en bit från marken. Jag vill inte bygga ett sånt där rack som alla andra byggt med skruvpinnar och hyllplan. Dels för att jag inte har plats med det, dels för att jag bar behöver en hylla (bara receiver och DVD.. kändes bra att säga DVD faktiskt.. ;)).

Jag har kikat på Ikeas hemsida efter något, men hittar inget alls. Antagligen har jag bara missat det hela.. men kan någon säga vad jag ska leta efter?
Var annars jag ska leta, då det är ekonomin som ställer kraven på detta rack, inte finnisch exempelvis, och att jag inte orkar DIYa ett (har slut på idéer för närvarande, och orken är det sådär med...). Tipsa gärna på affärer, om de finns i Sthlmstrakten, eller på byggvaruhallar med de olika komponenter man kan använda.

Mina specar dårå:

Säg kanske 20-30cm högt.
En hylla.
Inte bredare än (är det DINstandard det kallas?), ca 50cm.
Gärna i någon rolig färg.

Mvk Jocke
admin

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2004-12-25 23:48

Lecablock el lättbetong block i stl 60x10x20 (lxbxh) som du sen sågar i 2 delar med en dålig fogsvans köp en hyllskiva* 40cm bred i passande längd och utförande stapla = klar

Gillar du inte leca eller lättbetong så kan du ju ta tex 95x95 (alt 70x70 mm) stolpe o såga 4st i lämplig längd (som då blir höjden) ellr nått annat......bara fantasin sätter gränsen

* brukar finnas på byggvaruhusen i bla vitt och diverse stavlimmade träsorter.

Alternativ2 löp Ikeas Lack bord o kapa ner benen om det går eller använd alternativa ben....kostar typ 200
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Återgå till Köpråd