någon som har provat en clearaudio balance riaa??

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
alex

någon som har provat en clearaudio balance riaa??

Inläggav alex » 2005-01-03 04:46

hej, funderar på att köpa en balance riaa, någon här som har erfarenhet av den? eller tipsa om en annan kanske.

Användarvisningsbild
Kaha

Inläggav Kaha » 2005-01-06 16:42

Jag har en Clearaudio Symphono. Den är lillebror till Balance.
Jag är nöjd med den. Den låter väldigt bra (fast jag har inte gjort så många seriösa tester mot andra RIAA-steg)

Den enda lilla minuset är att byggkvaliteten inte riktig motsvara priset tycker jag. I o f s tror jag att den har blivit bättre, jag har den gamla svarta Symphono:n och den nya silverfärgade serien ser ut att vara bättre byggd.

(En nackdel med Balance är att den bara funkar med MC pickuper, Symphon funkar med både MM och MC)

Användarvisningsbild
alex

Inläggav alex » 2005-01-06 19:26

Kaha skrev:Jag har en Clearaudio Symphono. Den är lillebror till Balance.
Jag är nöjd med den. Den låter väldigt bra (fast jag har inte gjort så många seriösa tester mot andra RIAA-steg)

Den enda lilla minuset är att byggkvaliteten inte riktig motsvara priset tycker jag. I o f s tror jag att den har blivit bättre, jag har den gamla svarta Symphono:n och den nya silverfärgade serien ser ut att vara bättre byggd.

(En nackdel med Balance är att den bara funkar med MC pickuper, Symphon funkar med både MM och MC)

Det stämmer! din riaa är mycket bra, men tror att storebror är bättre även bygget. vad kör du med för nål?

Återgå till Köpråd