EnJohn; snokar fortfarande runt bland suspekta annonser?
Very nice price for you my friend...
Hej LeoArietis;
lyssnar som bäst just nu och det svänger med humöret...
...klart är att det låter bra, mycket bra. Helt annan tekopp än Amplifixen - på gott och ont. Skillnaden är kanske inte milsvid iofs men under kvällen har jag kunnat konstatera följande;
ECI-3 känns lite lugnare. Lite mer laid back och just nu är jag elak och matar den med risiga (ljudmässigt sett) cd-skivor som jag knappt ids lyssna på med Amplifixen. Det känns helt klart trevligare och det är mindre påfrestande med "essiga" ljud, lite mjukare helt enkelt. Det gäller överlag. Proppar jag in en riktigt bra inspelning så plockar Amplifixen fram lite mer detaljer och håller framförallt basen i ett fastare grepp. ECI-3 är mer mjuk (utan att för den skull vara luddig).
På en grymt bra inspelning blir man likaledes grymt imponerad av Amplifixen medan det skär i öronen på en risig skiva med densamme.
Med ECI-3 får man inte det där sista kanske i upplösning men det låter riktigt bra och hade man inte jämfört med Amplifix hade man kanske inte märkt av skillnaden i bas så värst mycket. Det känns mest som att basen är lite rappare på Amplifixen.
Det är svårt att inte gilla ECI-3 - det låter väldigt behagligt helt enkelt utan något som sticker ut (på ett irriterande sätt alltså). Försöker att inte sitta och ansträngt lyssna efter skillnader utan låter den spela på och lyssnar mer på musiken.
Vilken jag föredrar? Tjae... ...vet inte om det är så mycket frågan om det. Kanske är ECI-3 mer allround än Amplifix och låter mycket bra med det mesta. Den får stå på ett par dagar och så får vi se vad man tycker efter ett par kvällars utvärdering.
Två saker har jag problem med:
1) Har ingen fjärr till ECI-3. Har en programmerbar fjärr (NAD) och skulle behöva få tag på någon med en ECI-3/4 inom rimligt avstånd som jag skulle kunna stjäla ett par minuter av och programmera fjärren hos. I dagsläget har jag kopierat volym upp/ner och mute från en Audiolab fjärris men kan inte välja ingång eller sätta den i Stand By eftersom dessa funktioner inte finns på AudioLab fjärren.
Alternativet är ju att försöka beställa en ny fjärr men eftersom jag kör på min multifjärr vore det surt eftersom den inte kommer till användning efter programmeringen.
(En smart läsare förstår att detta är ett rop på hjälp - någon med EC fjärr i stan?)
2) För fet för mitt rack... Det fattas 3cm på bredden så jag måste snickra om racket för att få den på plats. Lyxproblem iofs.
Har förstås inte råd att behålla bägge

så det får bli en prövotid för bägge, men Amplifixen känner sig inte helt trygg.
(Har på G att bygga slutsteg under året och då kanske det hamnar något helt annat i racket i slutändan iallafall)