Hörlurar - Allessandro??

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Hörlurar - Allessandro??

Inläggav Slartibartfast » 2005-01-04 13:50

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Ja, ni kanske hört talas om dom, eller till och med hört dessa? Jag funderar på den billigare varianten, som faktiskt skulle bli väldigt billig här i Svedala.. Någon som hört och kan komma med några kommentarer?

Mvk Jocke
admin

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-04 14:26

Det finns ett tråd på HF som handlar om Alessandro nu. Kolla här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35072
Där kan du nog få reda på ett och annat.
Vad jag vet så är Alessandros lurar väldigt prisvärda och de bjuder dessutom på frakten. Alessandro MS-1 ska vara bättre än Grado SR80 och ungefär lika bra som Grado SR125. En mycket prisvärd lur med andra ord.
Jag har inte hört MS-1 själv, men jag har lyssnat en del på Grados lurar som jag gillar mycket. I alla fall de flesta modellerna. Grado SR325 är kanske lite i ljusaste laget.. :lol:
Själv har jag Grado RS-1 som jag är väldigt nöjd med. Innan dessa hade jag Grado SR225 som också var väldigt trevliga.

Lycka till!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-01-06 01:14

Men vaffan marbrink, du låter ju som en annan trevligare människa än när jag skrev till dig sist!

Hoppas du inte tog mer illa upp en vad man kan göra över nätet när det skrevs, men jag hade inre aggressioner som jag helt enkelt tror spottades ut på dig där. Ber om ursäkt för det klart obehagliga beteendet från mig, och som tur är så verkade ingen annan reagera på mitt sätt efter jag gort mig hörd! Det enda som hände var att någon gojrde röda markeringar i min text för att understryka vad jag menade lite hårdare.. ;)

Förlåt hur som helst hoppas du lägger ifrån dig det jag sade, framförallt det om att du skulle sluta på faktiskt.se!

Nu till ämnet, mjo det där låter ju trevligt, fast jag har inte hört Grado än. Man kanske skulle lyssna till den där "billigare" Gradoluren någon stans på stan. Den borde ju finnas i Sthlm någonstans liksom.

Tack för hjälpen, jag är ett steg närmre ett inköp iaf!

Mvk Jocke
admin

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-06 21:56

Jag tar det mesta som sägs på internet med en nypa salt. Mycket är grejer man aldrig skulle säga annars :)
Jag säger också ursäkta för att jag handlade lite fel i den tråden. 8)

Till lurarna igen :D
Försök lyssna på Grado SR-80 och SR-125 så lär du få en uppfattning om ungefär hur Alessandro MS-1 låter.
För de pengarna man kan köpa MS-1 för så tycker jag nog att det kan vara bland de största hörlursfynden man kan göra idag.
Alla gillar inte Grado och om man ska köpa någon av de dyrare modellerna bör man verkligen lyssna innan. MS-1 kostar dock inte mycket mer än porta pro och de två går nog inte att ljudmässigt jämföra...
Det jag gillar mest med Grado är designen(många som inte gillar den), detaljeringsgraden och inte minst att de är så lättdrivna. De låter riktigt trevligt drivna direkt av portabla spelare!

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2005-01-15 00:17

Ska bara meddela att jag precis beställt ett par MS1 från Alessandro. Återkommer med mer info om intresse finns.
/Jonas

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-15 05:05

Hej!

Om man ska gå efter utseende o pris ha MS One, MS Two, MS-Pro snarlikt utseende samt samma pris
som SR80, SR325, RS1! Vad är skillnaden? A* är intresserad av SR 325/MS Two! Har Sennheiser HD600
o Technics RP-DJ1200 o gillar dem båda men finna samtidigt variationen med o byta då o då givande så
skulle gärna ha ännu en ljudtyp - Grado/Alessandro för A*?

Mvh A*

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2005-01-15 10:02

Stämmer rätt bra med modellbetäckningarna och pris A*.
Har dock läst att MS-1 är en moddad 125´a.
Är lite lurigt att jämföra priser då lurarna kostar mer än dubbelt så mycket i Svedala som i USA (Grado), och att butikerna vägrar (blivit förbjudna) att exportera till diverse länder (Sverige) :evil: . Alessandro går dock utmärkt att beställa ifrån och skickas fraktfritt:D
Du har säkert varit inne på den här sidan http://www.head-fi.org/ , om inte så finns det en hel del matnyttigt att läsa.
/Jonas

Återgå till Köpråd