Letade begagnade NAD CD-Spelare till mitt begagnade-NAD-andrasystem. Hittade de modeller som var av samma generation begagnat så småningom. Innan jag rusade åstad och köpte någon av dem så läste jag recenssionerna som tur var.
Hittade dels en begagnad NAD514 som är just den spelaren i samma generation som de andra grejorna. Kunde dock läsa mig till att MASH-tekniken ger ett trisst livlöst ljud (har för mig att jag lyssnade på denna innan jag köpte min förra Denon och tyckte inte att NAD-en lät speciellt bra), dessutom hade modellen en del mekaniska problem, eller att läsa skivor helt enkelt, och var långsam när det gäller att hitta spår osv.
Hittade också en begagnad NAD522 som enligt recenssionerna skulle låta riktigt bra, men mekaniken skulle tydligen vara en ren "disaster".
Två av mina bekanta har CD växlaren NAD515 tror jag det är, båda har pajat.
Så jag gick och köpte (ännu) en begagnad Denon istället, efter mina erfarenheter av Denon så har aldrig läsproblem existerat ens.
Så på grund av tekniska skäl så fick det lov att bli ett "blandat" system.
Vad är era erfarenheter av NAD CD-spelare? Hur det skiljer mellan modeller etc. Är de nyare (som använts ett tag) bättre?