om respektive.
Cambridge Azur 640A
NAD 320 BEE
Denon PMA-655
tack på förhand

Moderator: Redaktörer
Hej!
Jag står i valet och kvalet om jag skall investera i stereoprylar eller flerkanal...Jag har redan valt ett par högtalare, Ino Audio piP (kända/okända, helt beroende på vem man talar med...) Till dessa stativhögtalare hade jag tänkt mig antingen en lösning bestående av:
NAD C320BEE + NAD C521BEE
alternativt
DENON AVR-1905 + DVD1910
alternativt
Cambridge Azur 640A + 640C
Vilken av dessa kombinationer tror ni har bäst möglighet att låta bra i STEREO. Att DENON-kombinationen egentligen är en hemmabiokombination är för mig näst intill ointressant, så även att jag får en radio "på köpet" i denonkombinationen, det viktiga är stereoljudet. Att komma in och provlyssna alla dessa kombinationer vore naturligtvis det bästa, men av olika anledningar har jag inte möjlighet till detta, i alla fall inte samtidigt.
Frågan är för mig "extra" intressant, eftersom det hävdas lite varstans att man med en flerkanalsprodukt kan få lika bra ljud i stereo som från en ren stereokombination, för samma pris, med tanke på att det är nyare konstruktioner, mycket större serier och så vidare...Skulle jag vinna något (är det överhuvudtaget möjligt) att skicka en digital signal från DVD 1910 till AVR-1910 och sedan avkoda den där, istället för att skicka en analog signal ut från DVD1910?
Med vänliga hälsningar
X X
Hej X,
Du får fortfarande mer "musik" ur en ren stereoförstärkare om du jämför i samma prisklass. Systemet som jag uppfattar fylligast är NAD-systemet.
Med vänlig hälsning
Y Y
Hi-Fi Klubben Online
Jag hade tagit NAD:en. Effekt är ett underskattat måste för bra ljud.
Vadådå, bara för du inte förstår dig på hur man bygger förstärkare så finns det en mängd i detta landet som gör det. Det är ju inte precis "rocket science" att bygga ihop en Edison 60Larsho skrev:EAR
menar du den för 4.000 kr `?? gäller bara att se upp så
ingen hemmaklåpare har satt ihop den, finns tyvärr många
sådana i omlopp
Hotspur skrev:Jag hade tagit NAD:en. Effekt är ett underskattat måste för bra ljud.
Levererar Naden mer än Azurens 78 watt?
enl. NAD-specifikation
Hotspur skrev:enl. NAD-specifikation
OK, men Azurens watt är ju uppmätta av en någorlunda respekterad hifi-blaska i UK... Jag tror nog att det är hugget som stucket, vad gäller styrkan hos dessa bägge budgetbomber, men kan tänka mig att Naden låter lite "fylligt/varmt" och att Azuren är lite mer neutral (på gott och ont).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster