Johan_Lindroos skrev:Det måste ju vara att utstrålningslooben inte pekar åt fel håll.
Jo det är jag med på. Jag tänkte mer på hur IÖ åstadkommer det. Om det är möjligt (och av honom själv önskvärt) att beskriva det i ett inlägg.
/Erik
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Det måste ju vara att utstrålningslooben inte pekar åt fel håll.
Erik_Johansson skrev:Jag är också extremt nyfiken på en utveckling om detta med "felpekloobfri". Skulle vara intressant att läsa, för att uttrycka sig milt.
/Erik
IngOehman skrev:Hotspur skrev:Den var ju brutalt läcker!
Tack!
Jag är helt chockad. Trodde Ino Audio, åsikter liksom
produkter, var på toppen av din "no way-lista"!
Jag lyssnar när du är snäll!
Birger skrev:Är det för framfusigt att fråga herr ing. Öhman om vad han själv har för förebilder eller gillar ljud och musikmässigt förutom sina egna alster??
AnotherDrinkPlease skrev:Trodde att det skulle finnas med nån Carlsson och kanske nån NHT på den där listan.
Där ser man.
MVH. Christian
IngOehman skrev:...och förstås OA4 ("typ I").
Vh, iö
Erik_Johansson skrev:PS. Helt OT vill jag nämna att jag för någon månad sedan levererade ett par helrenoverade och modifierade OA116 till en nöjd herre. Dessa håller jag tills vidare som min klara personliga favorit bland Carlssonburkarna. Men om renoveringen säger jag bara: Aldrig mer!
Piotr skrev:"Ju mindre sound högtalarna har, desto mera variation kan man glädja sig över när man spelar olika inspelningar! Kanske är det så att det entydigaste av alla kvalitetstecken som går att observera helt subjektivt, är att skillnaden mellan olika inspelningar blir större och större ju högre kvalitet återgivningen sker med?"
"Jag tror så, för något annat har jag aldrig erfarit. Alla fel och färgningar verkar likriktande. Kortvarigt kan de verka imponerande, men i långa lopper gör de bara musiklyssnandet tråkigare."
Kan bara säga att jag håller med till ganska precis 100%.
/Peter
niklas skrev:Naqref skrev:OT-fortsättning:
Topic behöver vi inte bry oss om längre. Det blev ett par pi60 och jag är precis hur nöjd som helst! Nästan overkligt bra...
Erik_Johansson skrev:IngOehman skrev:...och förstås OA4 ("typ I").
Vh, iö
OA4 Typ 1? Är det helt säkert att herrn inte syftar på OA6 Typ 1? OA4 har jag nog aldrig hört något gott om, nästan.
/Erik
...IngOehman skrev:Birger skrev:Om jag ur hifi-historien tvingas plocka fram några högtalare som jag tycker varit "på ovanligt många punkter hyggliga" och "på övriga tillräckligt lite dåliga" för att jag skall kunna glömma felen och höra musiken, blir det följande burkar:
1. B&W 801, den sista versionen som gjordes under Johns inflytande. Jag tror den kan ha hetat matrix.
2. Snell typ A, den sista versionen som Peter var med på, alltså enligt det ursprungliga konceptet.
3. Quad ESL 63, med gradientbasar.
Om jag ur hifi-historien tvingas plocka fram några högtalare som jag tycker varit "på ovanligt många punkter hyggliga" och "på övriga tillräckligt lite dåliga" för att jag skall kunna glömma felen och höra musiken, blir det följande burkar:
1. B&W 801, den sista versionen som gjordes under Johns inflytande. Jag tror den kan ha hetat matrix.
2. Snell typ A, den sista versionen som Peter var med på, alltså enligt det ursprungliga konceptet.
3. Quad ESL 63, med gradientbasar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster