fosgate model 3

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
besan

fosgate model 3

Inläggav besan » 2005-02-24 15:48

Någon som har koll på denna produkt ???

försteg/processor av något slag. Är det något att ha idag ??

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: fosgate model 3

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-02-24 16:34

Jag har en du kan få låna, och köpa billigt om du vill ha den. Min heter Harman/Kardon AVP1 men ska vara en Fosgate 3 inuti. HK var inte så bra på Pro Logic på den tiden. Nu är den förstås akterseglad av P.L.II-dekodrar. Men som vanligt försteg kan den kanske duga. Mycket in- och utgaångar samt mycket vettiga tonkontroller, samt ambiofoni med delay på bakkanalerna. Den har även inbyggda analoga delningsfilter för basmoduler om man tror sig ha användning för det. Fjärrkontrollerna hade en del problem och kunde plötsligt sluta fungera. Min fjärr funkar men man vet ju inte hur länge till.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2005-02-24 17:09

Dom har inte någon digitaligång för någon Dolby Digital eller DTS-processor eller ens 5.1 ingång.
Den har ProLogic och diverse andra surroundlägen, (inga syntetiska effekter däremot) och låter riktigt bra om man vill ha ambiofoni till akustisk musik om man kör i "Classical-läget". Mycket bättre än all Dolby ProLogic från den tiden.
Det går att köra med tex OneForAll fjärrkontroll om/när orginalen går sönder. Jag har kodnumren någonstans.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2005-02-24 19:49

Hmm....

Tänkte bara ha den som försteg 2kanal.

Knoppen...

Jag kanske lånar din och provar lite någon dag. Jag har nämligen en nad208 som jag får köpa för ett bra pris på ingående :)) Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle bli ägare av den mytomspunna ltssektens superfavvo steg :) (obs, skämt)

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Återgå till Köpråd