Moderator: Redaktörer
OliT skrev:MS-1 är dock inte Grado SR60, utan snarare ett mellanting mellan SR80 och SR125, helt ok lurar för en billig peng. De är också relativt lättdrivna, med klassiskt gradoljud, härligt till rock. Vad du kan överväga är att köpa chaintech-kortet om du lyckas hitta det, väldigt prisvärt, en billig förstärkare och en dac, du bör kunna hamna under priset på ett X-FI-kort och ändå bli mycket nöjd.
eatfrog skrev:Köp INTE något Soundblaster eller Herculeskort (eller något annat "vanligt kort"). Dom resamplar nämligen om till 48khz oavsett vad du spelar upp (AC'97). Och det låter bedrövligt när man vill lyssna på musik.
Inbyggda ljudkort är ännu värre.
Köp ett riktigt ljudkort som inte samplar om och klarar av 96/24. Bara att det sitter bra dac'ar på ljudkortet räcker inte nämligen, om signalen åker igenom ett par mjukvarumixrar som bara vill leka med 48khz.
Själv kör jag med ett STAudio/Hoontech DSP24 Value och spelar upp med ett ASIO output plugin för att skippa windowsmixern. Skillnaden mot mitt Fortissimo är mycket stort.
robertzimmerman skrev:Vart kan man hitta ett fortissimo IV för 395kr?
Är det föresten inte så att man dessutom behöver ett program som klarar kernel-streaming (tex foobar2000) för att slippa den onödiga upp/ned-samplingen?
www.pixmania.com + rabattkupong från måndagens metro.
robertzimmerman skrev:www.pixmania.com + rabattkupong från måndagens metro.
Ok, tack ska du ha! Det var ju ett bra pris även utan rabattkupong.
rakad_apa skrev:själv kör jag foobar2000 med ASIO plugin till mitt EMU 1212m när jag ska referenslyssna och iTunes + Salling Clicker (visuell fjärrkontroll på telefonen via BT, HELT GRYMT, kolla http://www.salling.com/Clicker/) när jag är bekväm. och det är jag oftast, tyvärr...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster