Moderator: Redaktörer
hari_seldon skrev:Tack för tipsen!Det där med antennkabel - var det allvarligt menat?
ja.Man har ju hört om EKK-kabel för högtalaranslutning.
Är antennkabel signalkablarnas motsvarighet?
Om du vill ha ljud med minimal försämring, ja.Vilka säljer kopparskärmade så'na?
johanu skrev:Nja signalkabelns ekk är väll rg62.
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl? ... 021604.htm

Ranefjord skrev:Mogamikabeln får du löda själv. Semiballat innebär att du har två ledare, samt en skärm i kabeln. Den ena ledaren använder du till signal (i båda ändar) och den andra till jord (i båda ändar). Skärmen kopplar du enbart på kabeln i ena ändan, den till "källan".
Connect the earthed end to the signal source.
Kaffekoppen skrev:Du nämde koppar...
Då kanske jag skall nämna en kabel där man får gå ihop några och köpa via någon stackare som har företag. Kabeln säljs på Farnel och heter CT100.
Skulle vilja kalla den för "signalkabelns EKK på steroider"
Kostar väl under 6 spänn +moms metern i längd om 100m. Vilket iof gör att man kan köpa på sig 100m själv innan man kommer upp i kostnaden för kostnaden för en "bättre" kabel för en tusing...
(och visst är det mycket riktigt så att den kabeln jag rekommenderade tidigare i tråden har CT100 som signalledare)
TCM skrev:här kanske?
SvartFjonkalicious skrev:Kaffekoppen skrev:Du nämde koppar...
Då kanske jag skall nämna en kabel där man får gå ihop några och köpa via någon stackare som har företag. Kabeln säljs på Farnel och heter CT100.
Skulle vilja kalla den för "signalkabelns EKK på steroider"
Kostar väl under 6 spänn +moms metern i längd om 100m. Vilket iof gör att man kan köpa på sig 100m själv innan man kommer upp i kostnaden för kostnaden för en "bättre" kabel för en tusing...
(och visst är det mycket riktigt så att den kabeln jag rekommenderade tidigare i tråden har CT100 som signalledare)
Så om man känner någon som har företag så kan man köpa en 100m och ha för all framtid så att säga? Låter najs, är den vit eller svart eller vad?
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster