Moderator: Redaktörer
nolimitsoya skrev:Om inte >EAX2.0 är ett måste finns ju alla Envy24-kort...
Bl.a. MAudio/Midiman har ett helt gäng med vettiga prestanda.
nolimitsoya skrev:..I vilket fall är det inte någon lätt manöver att skaffa sig fungerande bitperfekt ljud ut i Windows...
-distortion- skrev:nolimitsoya skrev:..I vilket fall är det inte någon lätt manöver att skaffa sig fungerande bitperfekt ljud ut i Windows...
Om inte jag missat nåt så ska foobar2000 kunna gå förbi windows upp o nersamplande om man kör kernel streaming. (vet inte bra svensk översättning på det)
Vissa ljudkort klarar det och andra inte har jag märkt. Om inte windows samplar upp och har sej så borde det vara bit-exakt.
-distortion- skrev:Men.. fixar det skicka en DTS-signal vidare?
-distortion- skrev:Vissa ljudkort klarar det och andra inte har jag märkt. Om inte windows samplar upp och har sej så borde det vara bit-exakt.
nolimitsoya skrev:Räcker det med bitperfekt vid filmuppspelning samt att du kan hitta en spelare du står ut med och som har något ASIO-liknande är det ju färdigt.
Challe skrev:Om jag fattat rätt så ska det vanligtvis gå att lura kortet att skicka DD/DTS som PCM även om det inte finns stöd för DD/DTS.
..
Om du kör vista så ska du hålla dig borta från Creative, de har rätt ordentliga problm med drivrutinerna.
Challe skrev:Då tror kortet att det bara är ett (konstigt) ljud som ska skickas ut.
nolimitsoya skrev:Hur så, och vilken störning?-distortion- skrev:Hur störningskänslig är digital koax?
-distortion- skrev:En digital koax ska väl vara en 75 ohms-kabel för att fungera som den ska?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster