Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Jag är tjatig. Varför CD-spelare när det finns Squeezebox?
Vee-Eight skrev:Nefilim skrev:Jag är tjatig. Varför CD-spelare när det finns Squeezebox?
För att det frågades efter en cd-spelare, inte en simpel nätverksapparat.![]()
Detta börjar likna gamla tiders "varför köpa en cd när det finns dv668".

Nefilim skrev:I min värld existerar inte CD-spelare längre... Har ingen.. Jo jag har en DVD-spelare om jag vill lägga i en fysisk CD.. Den funkar jättebra för mig..
Men ca 98% av min musiklyssning sker nu via Klämboxenn
Wideglide skrev: en krasch och allt är borta...
paa skrev:Wideglide skrev: en krasch och allt är borta...
Undrar om det finns nån lösning på det problemet?
peetwa skrev:sony cdp xb920 eller xb930 går att få för under 1000kr beg. Den har jog-wheel som är super. Så kn du lägga 4000kr på en dac.
Wideglide skrev:Har redan en klämbox men vill slippa lägga all musik på datorn i framtiden... en krasch och allt är borta... Tacka vet jag fysiska skivor...
Frågan om man törs lita på V8-´s tips nu när han vet att det kan bli en utmaning i VästerGÖK..? Han kanske lurar på mig nåt som gör honom till en säker vinnare..?
Wideglide skrev:Nån som har tips om en CD-spelare som låter bra har snabb reaktionstid, utan dvd, sacd eller annat trams?
Företrädesvis begagnad. Prisklass runt 5000:-

Vee-Eight skrev:Men sanning är att Rega Planet 2000 ligger på min lista av cd-spelare som jag vill titta närmare på.
wayfarer skrev:Dessutom bör det ske automatiskt att det kopieras över till alla andra diskar när man lägger in det på ett ställe. För annars inser man att man har glömt och kopiera massor den dagen något händer.
Är du säker på det? Jag trodde man gick över till snäpplåsning för att det är stabilare.Vee-Eight skrev:För att den har ett bättre verk utan snäpplåsning, och är billigare begagnad än apollo och saturn.
Från de recensioner jag läst så ska Apollo vara något bättre, men det är ju sällan stora skillnader mellan olika cd-spelare.Skillnaden ljudmässigt, efter en snabb flukt på säljargument och spec, skulle jag inte tro är motiverande för prisskillnaden. Så tänkte jag!
FalloutBoy skrev:Är du säker på det? Jag trodde man gick över till snäpplåsning för att det är stabilare.Vee-Eight skrev:För att den har ett bättre verk utan snäpplåsning, och är billigare begagnad än apollo och saturn.
Har inte testat Planet, men äger själv en Saturn och jag har inte använt någon spelare med stabilare drivverk. Mycket bättre (och framförallt går det snabbare att byta skiva) än de puckbaserade system jag testat.
Och Apollo borde man väl kunna hitta för under 5000kr begagnat?Från de recensioner jag läst så ska Apollo vara något bättre, men det är ju sällan stora skillnader mellan olika cd-spelare.Skillnaden ljudmässigt, efter en snabb flukt på säljargument och spec, skulle jag inte tro är motiverande för prisskillnaden. Så tänkte jag!
CODY skrev:Hej eli hej,
Jag har en rega appollo. Den är mycket bra och helt no-nonsense. Jag jämförde den med en Advance Acoustic MCD 203 och en denon (vet inte bnamnet, men den som fick EISA-award). Hade alla hemma samtidigt och halvblindtestade. Regan lät bäst. Och kan rekommenderas.
Den tar ca 5 sek på sig att läsa skivan, och uppfyller väl därför inte Wideglides spec.
FalloutBoy skrev:Är du säker på det? Jag trodde man gick över till snäpplåsning för att det är stabilare.Vee-Eight skrev:För att den har ett bättre verk utan snäpplåsning, och är billigare begagnad än apollo och saturn.
Har inte testat Planet, men äger själv en Saturn och jag har inte använt någon spelare med stabilare drivverk. Mycket bättre (och framförallt går det snabbare att byta skiva) än de puckbaserade system jag testat.
Och Apollo borde man väl kunna hitta för under 5000kr begagnat?Från de recensioner jag läst så ska Apollo vara något bättre, men det är ju sällan stora skillnader mellan olika cd-spelare.Skillnaden ljudmässigt, efter en snabb flukt på säljargument och spec, skulle jag inte tro är motiverande för prisskillnaden. Så tänkte jag!
Wideglide skrev:Tack för många fina tips. Hittar dock inte mycket på beg.marknaden,,,
Kanske blir att renovera min gamla Philips 840 istället...
Vi kanske kan göra ett blindhundstest med Yamahan, min Philips och lite andra grejer med dac och nytt försteg senare..?
Folk boendes i närheten av Area 51 är hjärtligt välkomna på en helkväll inom en rimlig framtid...
Vee-Eight skrev:Wideglide skrev:Tack för många fina tips. Hittar dock inte mycket på beg.marknaden,,,
Kanske blir att renovera min gamla Philips 840 istället...
Vi kanske kan göra ett blindhundstest med Yamahan, min Philips och lite andra grejer med dac och nytt försteg senare..?
Folk boendes i närheten av Area 51 är hjärtligt välkomna på en helkväll inom en rimlig framtid...
Jag kan bistå med handskar.
Användare som besöker denna kategori: Empa och 4 gäster